Frankfurcki salon samochodowy był okazją do pokazania ostatniego ogniwa do gamy supersamochodów Audi. Chodzi o odkrytą wersję R8 nazwaną Spyder.
Dwumiejscowe kabrio z miękkim dachem otrzymało pod maskę najmocniejszy silnik w gamie R8. Jest to motor o pojemności 5.2 l i dziesięciu cylindrach w układzie V. Dysponuje on mocą aż 525 KM, która jest przekazywana na wszystkie koła przy pomocy sześciostopniowej manualnej skrzyni biegów. Producent podaje, że auto rozpędza się do setki w 4,1 sek., zaś do 200 km/h sprint trwa 12,7 sek. Prędkość maksymalna samochodu to 313 km/h. To wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 14,5 l na 100 km.
Spyder stracił wprawdzie charakterystyczne dla coupe wloty powietrza, jednak zyskało aluminiowa ramę wokół okna i nową atrapę chłodnicy. Oczywiście największą różnicą jest dach. Jak twierdzi Audi złożenie płóciennego dachu trwa 19 sekund. Po złożeniu jest on schowany tuż za plecami pasażerów i zostaje przykryty pokrywą z włókien węglowych. Jak twierdzi producent auto jest cięższe od wersji z zamkniętym dachem o zaledwie 6 kilogramów.
Samochód ma trafić do sprzedaży na początku 2010 r. Cennik będzie się zaczynał od 156,4 tys. euro.
Jakub Wielicki