Audi zaprezentowało mocniejszą, lżejszą i co najważniejsze znacznie szybszą wersję modelu R8.
Samochód został odchudzony o 100 kilogramów w stosunku do wersji R8 z 5.2-litrowym silnikiem V10, dzięki czemu masa całkowita auta nie przekracza 1 525 kilogramów. Sam silnik został wzmocniony o 35 KM i 10 Nm w związku z czym produkuje teraz 560 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Moc przenoszona jest na cztery koła za pośrednictwem sekwencyjnej, 6-biegowej przekładni R tronic. W normalnych warunkach jazdy na przednią oś trafia tylko 15 proc. mocy. Jednak w razie potrzeby komputer przydzieli na przednie koła do 30 proc. mocy. Wszystko to sprawia, iż sprint do "setki" trwa jedynie 3,6 sekundy, a auto rozpędza się do 320 km/h.
Dodatkowo, pakiet GT obejmuje 19-calowe obręcze aluminiowe obute w opony 235/35 na przednich kołach i 295/30 na tylnych kołach. W opcji dostępne są nawet "gumy" w rozmiarze 305/30, które można nałożyć jedynie na specjalne felgi przeznaczone do montażu z tyłu.
Samochód może być z powodzeniem wykorzystywany na torze wyścigowym, gdyż Audi oferuje specjalny pakiet obejmujący m.in. czteropunktowe pasy czy klatkę bezpieczeństwa.
Audi R8 GT powstanie w ściśle ograniczonej liczbie 333 sztuk, a ceny będą rozpoczynały się od 193 000 euro.