Top 5: pickupy na polskim rynku
Samochody typu pick-up w ciągu ostatnich lat przeszły istną metamorfozę. Przestały być spartańskimi wołami roboczymi - teraz oferują komfortową kabinę pasażerską, niezłe właściwości terenowe oraz pojemną przestrzeń ładunkową. Przedstawiamy pięciu liderów tego segmentu w Polsce
Top 5: pickupy na polskim rynku
Cennik Fiata Fullbacka z podwójną kabiną startuje od 132 225 złotych. Wersja najtańsza tak właściwie jest jedyną opcją wyboru. Fiat tworząc cennik pick-upa poszedł środkiem drogi. Zbudował ofertę w oparciu o model pośredni, który ani nie jest najdroższy na rynku, ani najlepiej wyposażony. Bazowy egzemplarz posiada 7 poduszek powietrznych, elektryczną regulację szyb i lusterek, czujniki deszczu i zmierzchu, światła do jazdy dziennej, tempomat, 16-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację manualną oraz radio z 6 głośnikami.
Samochód jest napędzany przez 2,4-litrowego Diesla o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm. Ważący 1 870 kg Fullback może zabrać ładunek o masie 1 035 kg na pakę o rozmiarach 1520/1470/475 mm. Włoski pick-up jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy o masie 3 100 kilogramów. Gdy ta nie posiada hamulców, jej masa maleje do 750 kilogramów. Dopuszczalna masa całkowita wynosi do 2 910 kg.
Ford Ranger
Za Forda Rangera z podwójną kabiną trzeba zapłacić minimum 127 305 złotych. Modelem najchętniej kupowanym przez kierowców jest Wildtrack kosztujący od 158 424 złotych. Przy tej kwocie pick-up jest wyposażony w system wspomagający zjazd ze wzniesienia i ruszanie pod górę, moduł stabilizujący tor jazdy przyczepy, 7 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania, czujnik zmierzchu i deszczu, 18-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z przodu oraz radio SYNC 2 z 8-calowym ekranem dotykowym i Bluetooth.
Ranger waży 2 049 kilogramów. Jako, że model jest napędzany 160-konnym Dieslem o pojemności 2,2 litra, poradzi sobie z przyczepą o masie 2 500 lub 3 500 kilogramów (w zależności od modelu) oraz ładunkiem o masie 1 151 kilogramów. Przestrzeń załadunkowa ma wymiary 1615/1560/511 mm.
Isuzu D-Max
Ceny Isuzu D-Maxa z podwójną kabiną w ofercie wyprzedażowej zaczynają się od 110 639 złotych. Najczęściej wybierany przez klientów wariant ma oznaczenie LSX Prime i został wyceniony na 136 838 złotych. Producent oferuje w wyposażeniu standardowym m.in. 6 poduszek powietrznych, czujniki parkowania, reflektory projekcyjne, tempomat, klimatyzację automatyczną oraz radio z Bluetooth i systemem live surround.
Pod maskę japońskiego pickupa trafiła 2,4-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 163 KM. Masa samego pojazdu to 1 945 kg. Ładowność dochodzi do 1 055 kg, podczas gdy dopuszczalna masa całkowita może wynieść 3 000 kg. Paka D-Maxa ma rozmiary 1552/1530/465 mm, ładowność przyczepy z hamulcem wynosi 3 500 kg. Przyczepa pozbawiona hamulca może ważyć 750 kg.
Mitsubishi L200
Za Mitsubishi L200 z podwójną kabiną trzeba zapłacić minimum 124 990 złotych, zaś najpopularniejszą odmianę wyceniono na 148 990 złotych. Za tę sumę kupujący otrzyma model wyposażony m.in. w 7 poduszek powietrznych, asystenta pasa ruchu, tempomat, system wspomagania ruszania na wzniesieniu i stabilizacji toru jazdy przyczepy, blokadę mechanizmu różnicowego, światła do jazdy dziennej LED, czujnik zmierzchu i deszczu, reflektory ksenonowe, 17-calowe felgi aluminiowe, radio z Bluetooth, kamerę cofania, inteligentny kluczyk, podgrzewane przednie fotele i skórzaną tapicerkę.
2,4-litrowy Diesel o oznaczeniu DID dysponuje mocą na poziomie 154 lub 181 koni mechanicznych. 380 Nm lub 430 Nm momentu obrotowego musi radzić sobie z pojazdem o masie od 1 870 do 1 875 kg, a ponadto maksymalną ładownością na poziomie 1 035 kg. Mitsubishi L200 jest w stanie ciągnąć przyczepę z hamulcem ważącą nawet 3 100 kg (bez hamulca 750 kg). Standardem w japońskim pick-upie jest paka o wymiarach 1520/1470/475 mm.
Toyota Hilux
Ceny nowej generacji Toyoty Hilux w wersji z podwójną kabiną i z wyposażeniem DLX zaczynają się od 132 637 zł. Najczęściej kupowana wersja Hiluxa to model SR5 wyceniony na 149 980 zł. Odmiana ta jest wyposażona w 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, wspomagania ruszania na wzniesieniu i zjeżdżania ze wzniesienia, przednie lampy LED, tempomat oraz pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Poza tym producent bez dopłaty dorzuca automatyczną klimatyzację, blokadę tylnego dyferencjału, 18-calowe felgi aluminiowe, inteligentny kluczyk, kamerę cofania oraz system multimedialny Toyota Touch 2.
Hilux o masie własnej między 2075 a 2140 kg jest napędzana 2-litrowym Dieslem D-4D o mocy 150 KM i momencie 400 Nm. Auto może sobie poradzić z ładunkiem o masie od 1 070 do 1 135 kg oraz przyczepą z hamulcem ważącą 3 200 kg (750 kg bez hamulca). Dopuszczalna masa całkowita pojazdu to 3 210 kg, podczas gdy wymiary przestrzeni załadunkowej to 1555/1540/480 mm.
ll/Wirtualna Polska