Zabytkowe samochody Skody

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Materiały prasowe

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Materiały prasowe

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Materiały prasowe

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

/ 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

10 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

11 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Materiały prasowe

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

12 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

13 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

14 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

15 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Materiały prasowe

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

16 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Materiały prasowe

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

17 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

18 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

19 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Materiały prasowe

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

20 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

21 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

22 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

23 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

24 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

25 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

26 / 26Poczuć motoryzację sprzed lat

Obraz
© Szymon Jasina

Dzisiaj Skoda kojarzy się z praktycznymi rodzinnymi samochodami. Modele czeskiej marki hołdują tej filozofii od początku istnienia firmy, jednak w historii Skody nie brakowało też luksusowych limuzyn, modnych kabrioletów i samochodów sportowych. Możliwość choćby chwilowego obcowania z tymi autami sprzed lat pozwala poczuć jak zmieniła się motoryzacja w ciągu ostatnich 100 lat.

Panowie Laurin i Klement, założyciele Skody, zaczynali od produkcji rowerów i motorowerów, ale szybko zajęli się wytwarzaniem samochodów. Pierwsze modele czeskiej firmy (nazywającej się wtedy jeszcze Laurin & Klement) produkowane od 1905 roku były pojazdami z wyższej półki. Nawet tańszy model Popular oferowany od lat 30. powstawał w luksusowej odmianie Sport Monte Carlo z pięknym nadwoziem utrzymanym w stylu art deco, która dzisiaj wita gości zwiedzających muzeum Skody. Bogata kolekcja zabytkowych samochodów, które można tam zobaczyć pokazuje, że czeska marka nie ma się czego wstydzić i mimo tego, że przez lata działała w kraju socjalistycznym, to udało się stworzyć wiele ciekawych modeli.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę