Yamaha XSR900 DB40 Prototype zadebiutowała w Goodwood. To hołd dla klasycznych maszyn wyścigowych

Yamaha XSR900 to model w stylu retro. Nic więc dziwnego, że to jego wybrano do stworzenia specjalnego prototypu nawiązującego do motocykli wyścigowych sprzed lat. Tak samo jak nie powinno zaskakiwać miejsce debiutu tego projektu - Festiwal Prędkości w Goodwood.

Yamaha XSR900 DB40 PrototypeYamaha XSR900 DB40 Prototype
Źródło zdjęć: © Yamaha
Szymon Jasina

Motocykle w stylu nowoczesnego retro cieszą się dużą popularnością i klienci chętnie dopłacają do stylu. XSR900 DB40 Prototype to jednak coś innego. Nie jest to maszyna, która ma trafić do sprzedaży, a pokazowy model, który powstał dla uczczenia bogatej historii japońskiej marki.

Skrót DB40 oznacza 40-lecie ramy Deltabox, która stała się znakiem rozpoznawczym motocykli Yamahy i nie jest tylko elementem konstrukcyjnym, ale też stylistycznym jednośladów tej marki. Model XSR900 nie został tu więc wybrany tylko ze względu na styl retro, ale też z ponieważ opiera się o najnowszą wersję ramy Deltabox.

Yamaha XSR900 DB40 Prototype
Yamaha XSR900 DB40 Prototype © Yamaha

Yamaha XSR900 DB40 Prototype łączy klasyczny styl z nowoczesną technologią i wysokimi osiągami. Jako wyścigowy prototyp, otrzymała owiewkę w wyczynowym stylu bez świateł czy lusterek, za to z aerodynamicznymi dodatkami poprawiającym przepływ powietrza wokół maszyny i kierowcy. Za napęd odpowiada dobrze już znany trzycylindrowy silnik o pojemności 890 cm3, który rozwija moc 119 KM przy 10 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 93 Nm przy 7000 obr./min.

Podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood Yamaha XSR900 DB40 Prototype odbyła kilka przejazdów, ale jako pierwszy zaprezentował ją Niall Mackenzie, który na przełomie lat 80. i 90. ścigał się Yamahą YZR500.

Yamaha XSR900 DB40 Prototype
Yamaha XSR900 DB40 Prototype © Yamaha
Yamaha XSR900 DB40 Prototype
Yamaha XSR900 DB40 Prototype © Yamaha
Yamaha XSR900 DB40 Prototype
Yamaha XSR900 DB40 Prototype © Yamaha
Yamaha XSR900 DB40 Prototype
Yamaha XSR900 DB40 Prototype © Yamaha
Yamaha XSR900 DB40 Prototype
Yamaha XSR900 DB40 Prototype © Yamaha
Yamaha XSR900 DB40 Prototype
Yamaha XSR900 DB40 Prototype © Yamaha
Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3