Yamaha XSR900 DB40 Prototype zadebiutowała w Goodwood. To hołd dla klasycznych maszyn wyścigowych
Yamaha XSR900 to model w stylu retro. Nic więc dziwnego, że to jego wybrano do stworzenia specjalnego prototypu nawiązującego do motocykli wyścigowych sprzed lat. Tak samo jak nie powinno zaskakiwać miejsce debiutu tego projektu - Festiwal Prędkości w Goodwood.
Motocykle w stylu nowoczesnego retro cieszą się dużą popularnością i klienci chętnie dopłacają do stylu. XSR900 DB40 Prototype to jednak coś innego. Nie jest to maszyna, która ma trafić do sprzedaży, a pokazowy model, który powstał dla uczczenia bogatej historii japońskiej marki.
Skrót DB40 oznacza 40-lecie ramy Deltabox, która stała się znakiem rozpoznawczym motocykli Yamahy i nie jest tylko elementem konstrukcyjnym, ale też stylistycznym jednośladów tej marki. Model XSR900 nie został tu więc wybrany tylko ze względu na styl retro, ale też z ponieważ opiera się o najnowszą wersję ramy Deltabox.
Yamaha XSR900 DB40 Prototype łączy klasyczny styl z nowoczesną technologią i wysokimi osiągami. Jako wyścigowy prototyp, otrzymała owiewkę w wyczynowym stylu bez świateł czy lusterek, za to z aerodynamicznymi dodatkami poprawiającym przepływ powietrza wokół maszyny i kierowcy. Za napęd odpowiada dobrze już znany trzycylindrowy silnik o pojemności 890 cm3, który rozwija moc 119 KM przy 10 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 93 Nm przy 7000 obr./min.
Podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood Yamaha XSR900 DB40 Prototype odbyła kilka przejazdów, ale jako pierwszy zaprezentował ją Niall Mackenzie, który na przełomie lat 80. i 90. ścigał się Yamahą YZR500.