Yamaha TMax po zmianach na 2025 rok chce utrzymać popularność

Topowy maxiskuter Yamahy, czyli model TMax, od swojego debiutu w 2001 r. sprzedał się w liczbie ponad 330 tys. sztuk. Aby utrzymać swoją popularność również najnowsza jego generacja musi być regularnie ulepszana. Oto co Japończycy zmienili w swoim flagowym skuterze.

Yamaha TMaxYamaha TMax Tech Max
Źródło zdjęć: © Yamaha
Szymon Jasina

Yamahę TMax na 2025 r. można poznać po przeprojektowanej owiewce i zmienionymi podwójnymi reflektorami. Zmiany te mają nadać skuterowi bardziej agresywnego, sportowego stylu.

Nie obyło się też bez zmian technicznych. Te dotyczące silnika i układu wydechowego spowodowane są przede wszystkim potrzebą spełnienia nowej normy emisji Euro5+. Dwucylindrowy motor o pojemności 560 cm3 nadal rozwija maksymalne dla kategorii A2 35 kW, czyli 47,6 KM, które osiąga przy 7000 obr./min.

Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha

W kwestii elektroniki nowa Yamaha TMax dostała system cornering ABS, czyli taki, który uwzględnia to, czy skuter jedzie prosto, czy w zakręcie. System Brake Control wykorzystuje moduł bezwładnościowy i dopasowuje działanie hamulców do różnych prędkości, kątów pochylenia i warunków drogowych, aby zawsze optymalizować pracę układu hamulcowego. Kierowca może też wybierać spośród trybów D-Mode, które zmieniają charakterystykę pracy silnika czy czułość kontroli trakcji.

Ulepszony 7-calowy ekran TFT ma trzy tryby wyświetlania, umożliwiając kierowcy TMAX-a wybranie opcji z najważniejszymi dla niego informacjami. W najnowszym modelu ulepszona została łączność za pośrednictwem aplikacji MyRide, umożliwiając kierowcom odtwarzanie muzyki, przeglądanie wiadomości SMS, odbieranie połączeń i powiadomień e-mail.

Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha

Tak jak i do tej pory w ofercie jest też Yamaha TMax Tech Max, czyli bogaciej wyposażona odmiana japońskiego skutera. Otrzymała ona identyczne zmiany na 2025 r. jak podstawowy model. Wersja Tech Max m.in. elektrycznie regulowaną szybę, podgrzewaną kierownicę i siedzisko, tempomat, regulowane tylne zawieszenie, podświetlane przyciski na kierownicy czy system monitorowania ciśnienia w oponach.

Obie wersje Yamahy TMax po zmianach będą dostępne w salonach od marca 2025 r.

Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯