Yamaha TMax po zmianach na 2025 rok chce utrzymać popularność

Topowy maxiskuter Yamahy, czyli model TMax, od swojego debiutu w 2001 r. sprzedał się w liczbie ponad 330 tys. sztuk. Aby utrzymać swoją popularność również najnowsza jego generacja musi być regularnie ulepszana. Oto co Japończycy zmienili w swoim flagowym skuterze.

Yamaha TMaxYamaha TMax Tech Max
Źródło zdjęć: © Yamaha
Szymon Jasina

Yamahę TMax na 2025 r. można poznać po przeprojektowanej owiewce i zmienionymi podwójnymi reflektorami. Zmiany te mają nadać skuterowi bardziej agresywnego, sportowego stylu.

Nie obyło się też bez zmian technicznych. Te dotyczące silnika i układu wydechowego spowodowane są przede wszystkim potrzebą spełnienia nowej normy emisji Euro5+. Dwucylindrowy motor o pojemności 560 cm3 nadal rozwija maksymalne dla kategorii A2 35 kW, czyli 47,6 KM, które osiąga przy 7000 obr./min.

Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha

W kwestii elektroniki nowa Yamaha TMax dostała system cornering ABS, czyli taki, który uwzględnia to, czy skuter jedzie prosto, czy w zakręcie. System Brake Control wykorzystuje moduł bezwładnościowy i dopasowuje działanie hamulców do różnych prędkości, kątów pochylenia i warunków drogowych, aby zawsze optymalizować pracę układu hamulcowego. Kierowca może też wybierać spośród trybów D-Mode, które zmieniają charakterystykę pracy silnika czy czułość kontroli trakcji.

Ulepszony 7-calowy ekran TFT ma trzy tryby wyświetlania, umożliwiając kierowcy TMAX-a wybranie opcji z najważniejszymi dla niego informacjami. W najnowszym modelu ulepszona została łączność za pośrednictwem aplikacji MyRide, umożliwiając kierowcom odtwarzanie muzyki, przeglądanie wiadomości SMS, odbieranie połączeń i powiadomień e-mail.

Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha

Tak jak i do tej pory w ofercie jest też Yamaha TMax Tech Max, czyli bogaciej wyposażona odmiana japońskiego skutera. Otrzymała ona identyczne zmiany na 2025 r. jak podstawowy model. Wersja Tech Max m.in. elektrycznie regulowaną szybę, podgrzewaną kierownicę i siedzisko, tempomat, regulowane tylne zawieszenie, podświetlane przyciski na kierownicy czy system monitorowania ciśnienia w oponach.

Obie wersje Yamahy TMax po zmianach będą dostępne w salonach od marca 2025 r.

Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Yamaha TMax
Yamaha TMax © Yamaha
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła