| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8841/gg50-ferrari-02.jpg',550,383) ) |
| --- | Giorgetto Giugiaro postanowił w sposób sobie właściwy uświetnić jubileusz półwiecza współpracy z marką Ferrari. Zaprojektował mianowicie studyjny model okolicznościowy, który ochrzcił swym inicjałami i cyfrą „50”. Projekt nie jest wyłącznie studium stylistycznym, bo nad całością czuwali technicy od Ferrari.
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8841/gg50-ferrari-03.jpg',550,303) ) |
| --- | Model GG50 oparto na konstrukcji Ferrari 612 Scaglietti. Nadwozie, choć zbudowane na tej samej platformie i zachowujące ten sam rozstaw osi (2,95 metra) jest krótsze o 9 cm. Zrealizowano to dzięki zainstalowaniu całkiem nowego zbiornika na paliwo, który teraz w całości mieści się pod przestrzenią bagażową. Ograniczenie pojemności bagażnika zrekompensowano poprzez zainstalowanie składanych tylnych siedzeń – po ich złożeniu uzyskuje się dodatkową przestrzeń na pakunki. Kształty nadwozia zaokrąglono, by obrys zewnętrzny samochodu oddalić od figury prostokąta i nadać mu smuklejsza postać.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8841/gg50-ferrari-07.jpg',550,431) ) |
| --- | Jako, że nie ingerowano w „standardowy” zespół napędowy, GG50 odznacza się zwykłymi... dla 612 Scaglietti parametrami:
*Silnik: *
pojemność skokowa: 5748 cm3 układ cylindrów: 65° V12
stopień sprężania mieszanki : 11.2:1
moc maksymalna: 540 KM @ 7250 g/min
moment obrotowy: 60 Kgm @ 5250 g/min
*Osiągi: *
Prędkość maksymalna >315 km/h
Przyspieszenie od 0 d0 100 km/h: 4.2 s