VW XL1: 100 km na mniej niż litrze paliwa

Twórcom tego auta przyświecał jasno określony cel - osiągnięcie spalania niższego niż 1 l/100 km. Przedstawiamy Volkswagena XL1

Obraz

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

/ 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

10 / 10Najbardziej ekonomiczne auto świata

Obraz
© <a href="http://www.dcphoto.pl/portfolio/" target="_blank">Fot.: Daniel Czarnocki Photo</a>

Kosztuje pół miliona złotych, a raczej kosztował, bo limitowany do 250 sztuk samochód już dawno został wyprzedany. Skąd taka cena? Nie tylko przy pracy inżynierów, ale też podczas samej produkcji nie oszczędzano na niczym. Wzorem najdroższych supersamochodów Volkswagen XL1 został niemal w całości wykonany z włókna węglowego, otrzymał magnezowe felgi, ceramiczne hamulce i zawieszenie wzorowane na sportowych konstrukcjach.

* ZOBACZ PEŁNY TEST TEGO SAMOCHODU *
Wszystko to nie służy oczywiście umożliwieniu jak najszybszej jazdy, ale maksymalnemu obniżeniu masy samochodu. Zadbano też o aerodynamikę – oszczędny Volkswagen to najbardziej opływowe produkowane seryjnie auto w historii. Nawet zamiast lusterek zamontowano kamery.

Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy