VW Golf GTD zadebiutuje w Genewie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas Salonu w Genewie odbędzie się prezentacja najnowszej wersji VW Golfa GTD. Samochód ma się charakteryzować sportowymi osiągami przy umiarkowanym apetycie na paliwo.

Pierwszy Golf GTD, którego napędzała jednostka wysokoprężna z turbodoładowaniem, sportowym dostrojeniem i wyposażeniem w stylu Golfa GTI, zrewolucjonizował w 1982 r. segment kompaktowych samochodów z silnikiem diesla. Tegoroczny debiutant bazujący na bazie VII generacji Golfa będzie najmocniejszym GTD w historii - czterocylindrowy motor TDI 2,0 rozwinie moc 184 KM, moment 380 Nm, prędkość maksymalną 230 km/h a przyspieszenie do "setki" - 7,5 s. Wersja z 6-biegową, manualną przekładnią zużyje na 100 km 4,2 l ON zaś z opcjonalną, 6-biegową DSG - 4,7 l/100 km.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Samochód wyróżniać się będzie przyciemnionymi diodowymi światłami tylnymi, diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej, chromowaną, podwójną końcówką rury wydechowej, 17-calowymi obręczami GTD z oponami 225/45, poszerzonymi progami, dyfuzorem, sportowym zawieszeniem oraz dużym spojlerem na krawędzi dachu.

We wnętrzu znajdą się liczne elementy typowe dla GTD - sportowe siedzenia pokryte tkaniną w kratę Clark, czarna podsufitka, sportowa kierownica, nakładki na pedały i podpórki pod nogę ze stali nierdzewnej, specjalna gałka zmiany biegów, listwy dekoracyjne oraz wyświetlacz komputera pokładowego z logiem GTD. Na wyposażeniu znajdą się też progresywny układ kierowniczy, oświetlenie Ambient, klimatyzacja automatyczna, radio Composition Touch, reflektory bi-ksenonowe, tempomat i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Choć do rozpoczęcia Salonu w Genewie pozostało jeszcze trochę czasu to producent podał już cenę, za którą będzie można nabyć pojazd. W Niemczech rozpocznie się ona od 29 350 euro, zaś w Polsce przyjmowanie zamówień rozpocznie się w maju. Pierwsze egzemplarze na rynkach europejskich pojawią się w salonach w czerwcu 2013 r.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇