VW Golf GTD zadebiutuje w Genewie

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas Salonu w Genewie odbędzie się prezentacja najnowszej wersji VW Golfa GTD. Samochód ma się charakteryzować sportowymi osiągami przy umiarkowanym apetycie na paliwo.

Pierwszy Golf GTD, którego napędzała jednostka wysokoprężna z turbodoładowaniem, sportowym dostrojeniem i wyposażeniem w stylu Golfa GTI, zrewolucjonizował w 1982 r. segment kompaktowych samochodów z silnikiem diesla. Tegoroczny debiutant bazujący na bazie VII generacji Golfa będzie najmocniejszym GTD w historii - czterocylindrowy motor TDI 2,0 rozwinie moc 184 KM, moment 380 Nm, prędkość maksymalną 230 km/h a przyspieszenie do "setki" - 7,5 s. Wersja z 6-biegową, manualną przekładnią zużyje na 100 km 4,2 l ON zaś z opcjonalną, 6-biegową DSG - 4,7 l/100 km.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Samochód wyróżniać się będzie przyciemnionymi diodowymi światłami tylnymi, diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej, chromowaną, podwójną końcówką rury wydechowej, 17-calowymi obręczami GTD z oponami 225/45, poszerzonymi progami, dyfuzorem, sportowym zawieszeniem oraz dużym spojlerem na krawędzi dachu.

We wnętrzu znajdą się liczne elementy typowe dla GTD - sportowe siedzenia pokryte tkaniną w kratę Clark, czarna podsufitka, sportowa kierownica, nakładki na pedały i podpórki pod nogę ze stali nierdzewnej, specjalna gałka zmiany biegów, listwy dekoracyjne oraz wyświetlacz komputera pokładowego z logiem GTD. Na wyposażeniu znajdą się też progresywny układ kierowniczy, oświetlenie Ambient, klimatyzacja automatyczna, radio Composition Touch, reflektory bi-ksenonowe, tempomat i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Choć do rozpoczęcia Salonu w Genewie pozostało jeszcze trochę czasu to producent podał już cenę, za którą będzie można nabyć pojazd. W Niemczech rozpocznie się ona od 29 350 euro, zaś w Polsce przyjmowanie zamówień rozpocznie się w maju. Pierwsze egzemplarze na rynkach europejskich pojawią się w salonach w czerwcu 2013 r.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę