Podczas Salonu w Genewie odbędzie się prezentacja najnowszej wersji VW Golfa GTD. Samochód ma się charakteryzować sportowymi osiągami przy umiarkowanym apetycie na paliwo.
Pierwszy Golf GTD, którego napędzała jednostka wysokoprężna z turbodoładowaniem, sportowym dostrojeniem i wyposażeniem w stylu Golfa GTI, zrewolucjonizował w 1982 r. segment kompaktowych samochodów z silnikiem diesla. Tegoroczny debiutant bazujący na bazie VII generacji Golfa będzie najmocniejszym GTD w historii - czterocylindrowy motor TDI 2,0 rozwinie moc 184 KM, moment 380 Nm, prędkość maksymalną 230 km/h a przyspieszenie do "setki" - 7,5 s. Wersja z 6-biegową, manualną przekładnią zużyje na 100 km 4,2 l ON zaś z opcjonalną, 6-biegową DSG - 4,7 l/100 km.
Samochód wyróżniać się będzie przyciemnionymi diodowymi światłami tylnymi, diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej, chromowaną, podwójną końcówką rury wydechowej, 17-calowymi obręczami GTD z oponami 225/45, poszerzonymi progami, dyfuzorem, sportowym zawieszeniem oraz dużym spojlerem na krawędzi dachu.
We wnętrzu znajdą się liczne elementy typowe dla GTD - sportowe siedzenia pokryte tkaniną w kratę Clark, czarna podsufitka, sportowa kierownica, nakładki na pedały i podpórki pod nogę ze stali nierdzewnej, specjalna gałka zmiany biegów, listwy dekoracyjne oraz wyświetlacz komputera pokładowego z logiem GTD. Na wyposażeniu znajdą się też progresywny układ kierowniczy, oświetlenie Ambient, klimatyzacja automatyczna, radio Composition Touch, reflektory bi-ksenonowe, tempomat i system rozpoznający zmęczenie kierowcy.
Choć do rozpoczęcia Salonu w Genewie pozostało jeszcze trochę czasu to producent podał już cenę, za którą będzie można nabyć pojazd. W Niemczech rozpocznie się ona od 29 350 euro, zaś w Polsce przyjmowanie zamówień rozpocznie się w maju. Pierwsze egzemplarze na rynkach europejskich pojawią się w salonach w czerwcu 2013 r.
Źródło: Volkswagen
ll/moto.wp.pl