Volkswagen Passat B7
None
Stary? Nowy? Znajomy
Wielkie zmiany? Raczej nie. Oto nowy, stary znajomy czyli Volkswagen Passat. Jak ogłasza producent: model VII generacji. Podobnie jak w przypadku najnowszego Golfa wszyscy zadają sobie pytanie: to prawdziwa nowość czy może jednak tylko facelifting?
Stary? Nowy? Znajomy
Nic dziwnego, bo na pierwszy rzut oka Passat VII niezbyt się różni od poprzednika. Jednak w przeciwieństwie do niego sam hamuje, a jego bagażnik można otworzyć, posługując się... nogą.
Stary? Nowy? Znajomy
Zmiany w nowej wersji B7 w stosunku do B6 trudno dostrzec od razu, chociaż w rzeczywistości jedynym niezmienionym elementem karoserii pozostał dach. Z boku ich nie widać, ale z tyłu i z przodu już tak.
Stary? Nowy? Znajomy
Nowe zderzaki i lampy - takie jak w innych, nowych modelach tej marki.
Stary? Nowy? Znajomy
Z jednej strony to zapewne efekt ograniczania kosztów, z drugiej lęk przed zepsuciem znakomicie sprzedającego się produktu. Passat odniósł sukces nie tylko w Polsce.
Stary? Nowy? Znajomy
Przypomnijmy, u nas jest jednym z najchętniej kupowanych używanych kombi i jednym z najczęściej kradzionych samochodów.
Stary? Nowy? Znajomy
Produkowany od 1973 roku, oferowany w ponad 100 krajach świata, do tej pory sprzedał się w imponującej ilości ponad 15 milionów egzemplarzy.
Stary? Nowy? Znajomy
Nowy Volkswagen Passat ma długość 4769 mm (wersja kombi o nazwie Variant: 4771 mm). Szerokość: 1820 mm i wysokość: 1474 mm (Variant: 1519 mm) pozostały bez zmian w stosunku do poprzedniego modelu.
Stary? Nowy? Znajomy
O nowym Passacie można powiedzieć, że prawie się nie zmienił, ale jest teraz bardziej dopracowany.
Stary? Nowy? Znajomy
Przedstawiciele Volkswagena są dumni ze swojego najnowszego produktu.
Stary? Nowy? Znajomy
W Passacie zastosowano również kilka systemów dotychczas zarezerwowanych dla klasy wyższej, m.in. zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu Dynamic Light Assist czyli system sterowania biksenonowymi reflektorami. Pozwala na jazdę z włączonymi na stałe światłami drogowymi. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed nim samochody, automatycznie przesłaniając odpowiednie strefy reflektorów, by nie oślepiać innych kierowców.
Stary? Nowy? Znajomy
W wersjach wyposażonych w tradycyjne reflektory system automatycznie zmienia światła z drogowych na mijania i odwrotnie.
Stary? Nowy? Znajomy
Są nawet tacy, którzy twierdzą, że ich dzieło może rywalizować z Mercedesem klasy C. Czy to rozsądne by rzucać wyzwanie Mercedesowi? Chyba trochę na wyrost...
Stary? Nowy? Znajomy
Lusterka z wbudowanymi kierunkowskazami i charakterystyczna linia boczna. Wszystko to już znamy z innych modeli VW.
Stary? Nowy? Znajomy
Sprzedaż w Europie rozpocznie się już w połowie listopada.
Stary? Nowy? Znajomy
Kamerę cofania ukryto pod uchylanym znakiem firmowym, który w wersji sedan służy również jako uchwyt do otwierania bagażnika.
Stary? Nowy? Znajomy
Pod maskę może trafić jeden z dziesięciu silników o mocy od 105 do 300 KM.
Stary? Nowy? Znajomy
Nowego Passata wyposażono również w elektroniczny gadżet, ułatwiający wyprawy na duże zakupy. Jeżeli podchodząc do auta mamy zajęte obie ręce, dzięki umieszczonemu w zderzaku specjalnemu czujnikowi, do otwarcia bagażnika możemy użyć… nogi. W modelach wyposażonych w bezkluczykowy system dostępu wystarczy odpowiedni ruch stopą za samochodem, aby otworzyła się pokrywa przestrzeni bagażowej. Czujnik ruchu umieszczono pod zderzakiem, niestety nie na jego całej szerokości. Być może dlatego sztuczka z otwieraniem bagażnika bez użycia rąk nie udaje się za każdym razem. Urządzenie jest na razie dostępne tylko dla wersji sedan, jednak już za kilka miesięcy znajdzie się na liście dopłat także w modelu kombi.
Stary? Nowy? Znajomy
Kolejne nowości w Passacie to tylna kanapa, którą można automatycznie rozłożyć z pomocą w umieszczonych w bagażniku dźwigni, hak holowniczy, wysuwający się po wciśnięciu przycisku i boczne szyby ze szkła zespolonego z lepszą izolacją akustyczną.
Stary? Nowy? Znajomy
Najmniejszy turbodiesel: 1.6 TDI Blue Motion o mocy 105 KM i maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm, wyposażony w system start/stop i system rekuperacji ma spalać według producenta zaledwie 4,2 l/100 km.Choć producent chwali się, że to najoszczędniejszy Passat w historii, na liczącej około 100 km trasie, wiodącej przez autostrady, wąskie drogi w górzystym terenie i przez centrum Barcelony, nie udało się zejść poniżej wyniku 7,8 l/100 km. Średnie spalanie na testowej trasie 8,1 l/100 km. Nie tak wiele, ale daleko od rekordowego wyniku.
Stary? Nowy? Znajomy
Wnętrze poddano subtelnym modyfikacjom, przeprojektowano zestaw wskaźników, zastosowano lepsze materiały wykończeniowe.
Stary? Nowy? Znajomy
Tu nie ma wielkiej różnicy w stosunku do poprzedniego modelu.
Stary? Nowy? Znajomy
Podobnie jest w przypadku zegarów.
Stary? Nowy? Znajomy
Pośrodku deski rozdzielczej zamontowano analogowy zegar.
Stary? Nowy? Znajomy
Nowy jest układ przycisków wokół dźwigni zmiany biegów.
Stary? Nowy? Znajomy
Przycisk uruchamiający silnik umieszczono podobnie jak w Touaregu.
Stary? Nowy? Znajomy
Zegarek w aucie aspirującym do klasy premium mógłby być wykonany nieco solidniej.
Stary? Nowy? Znajomy
Tylne lampy, pokrywa bagażnika i zderzak przypominają trochę swym kształtem te w Skodzie Superb sedan. Na szczęście są nieco odważniej i ciekawej zaprojektowane.
Stary? Nowy? Znajomy
Producent deklaruje, że we wszystkich silnikach o około 18 procent udało się obniżyć spalanie.
Stary? Nowy? Znajomy
Cztery z nich to klasyczne jednostki benzynowe TSI: 1.4 o mocy 122 KM, 1.8 - 160 KM, 2.0 - 211 KM oraz 300-konna V6. Największy silnik ma sześć cylindrów, wszystkie pozostałe silniki benzynowe z turbodoładowaniem - cztery cylindry.
Stary? Nowy? Znajomy
Turbodoładowaniem dysponuje także przystosowany do spalania gazu ziemnego silnik 1.4 EcoFuel z dwiema turbosprężarkami (150 KM), który według producenta ma spalać średnio: 6,6 m3 gazu na 100 km. Kolejnym wariantem jednostki 1.4 TSI jest wersja MultiFuel o mocy 160 KM, przygotowana do spalania nawet 85 procent etanolu.
Stary? Nowy? Znajomy
Silniki diesla rozwijają moce: 105 KM (1.6 TDI), 140 KM (2.0 TDI i 2.0 BlueTDI) oraz 170 KM (2.0 TDI). Poza najsłabszym silnikiem 1.6 TDI, wszystkie jednostki napędowe nowego Passata mogą być połączone z dwusprzęgłową przekładnią DSG. W przypadku jednostki 3.6 V6 ta automatyczna przekładnia montowana jest seryjnie.
Stary? Nowy? Znajomy
W Passacie zastosowano również kilka systemów dotychczas zarezerwowanych dla klasy wyższej, m.in. zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu Dynamic Light Assist czyli system sterowania biksenonowymi reflektorami. Pozwala na jazdę z włączonymi na stałe światłami drogowymi. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed nim samochody, automatycznie przesłaniając odpowiednie strefy reflektorów, by nie oślepiać innych kierowców. W wersjach wyposażonych w tradycyjne reflektory system automatycznie zmienia światła z drogowych na mijania i odwrotnie. Nowością w Passacie jest też automatyczna blokada dyferencjału XDS, zaprezentowana po raz pierwszy w Golfie GTI.
Stary? Nowy? Znajomy
W skład komfortowego wyposażenia wchodzą także przednie fotele z funkcją chłodzenia, podgrzewania i masażu. O bezpieczeństwo w wersji Comfortline dba system, który w przypadku gdy reakcje kierowcy są zbyt powolne, zasugeruje odpoczynek, wyśle ostrzeżenie sygnałem akustycznym i optycznym, a w przypadku braku reakcji ze strony kierowcy - w sytuacji kolizyjnej przy prędkości poniżej 30 km/h automatycznie zatrzyma samochód. Jest to możliwe dzięki sprzężeniu z automatycznym systemem regulacji odległości ACC. Podobnie jak w nowym Touaregu dostępny jest system Side Assist, który migającymi w lusterkach diodami ostrzega przed znajdującymi się w martwym polu samochodami. Passat siódmej generacji jest oferowany także z urządzeniem Park Assist II, które pomaga parkować samochód równolegle i prostopadłe do kierunku jazdy. Nawigacja przy użyciu kamery rozpoznaje znaki ograniczenia prędkości i przesyła informacje na ekran w środkowej konsoli.
Stary? Nowy? Znajomy
Znane są już ceny Passata w Niemczech. Najtańsza wersja sedan jest tam.. tańsza od poprzedniej o około 2500 zł. W Polsce ceny nowego Passata będą niestety minimalnie wyższe od obecnych. Na pociechę pozostanie bogatsze wyposażenie podstawowe nowej wersji. Volkswagen Passat w kolejnym wcieleniu zyskał na jakości, komforcie i bezpieczeństwie. Pod tym względem zbliżył się nieco do limuzyn klasy premium, a dzięki niewielkiej zmianie ceny ma szansę pozostać w Niemczech "autem dla ludu". Niestety, jak na polskie warunki, pozostał po prostu drogi. Na pociechę, w cenie drogiego auta klasy średniej oferuje luksusowe wyposażenie z górnej półki.