Volkswagen gotowy do rozmów w sprawie połączenia z FCA

Podczas corocznej konferencji prasowej podsumowującej ostatnie 12 miesięcy Volkswagena, Matthias Mueller, szef koncernu, powiedział, że firma wychodzi na prostą po aferze związanej z dieslami. Jednak większe zainteresowanie wzbudziła kwestia możliwego połączenia z koncernem Fiat Chrysler Automobiles.

Obraz
Źródło zdjęć: © PAP | DPA/Friso Gentsch
Szymon Jasina

Sergio Marchionne, prezes FCA, wcześniej doprowadził do fuzji Fiata i amerykańskiego Chryslera. Jednak koncern ten nie radzi sobie szczególnie dobrze. Dlatego Włoch od pewnego czasu mówi o możliwości połączenia firmy z innym gigantem produkującym samochody. Cały czas jednak nie wiadomo, który koncern miałby się połączyć z FCA. Zaraz po przejęciu Opla przez PSA (producenta Peugeotów i Citroenów)
Marchionne wrócił do swojego pomysłu i zasugerował możliwość fuzji z Volkswagenem. Matthias Mueller powiedział wtedy, że niemiecki koncern nie ma zamiaru rozmawiać w tej sprawie. Minęło raptem kilka dni i już nie jest tak stanowczy.

Coroczna konferencja Volkswagena była przede wszystkim okazją do pochwalenia się, że niemiecki koncern wychodzi z afery dotyczącej oszustwa przy badaniu poziomu emisji spalin, a wynik finansowy spółki jest lepszy niż przewidywano. Mueller poinformował, że naprawiono 4 miliony samochodów i cały czas modyfikacje dokonywane są w 200 tys. pojazdów tygodniowo na całym świecie. Cała operacja ma zakończyć się do jesieni.

Prawdziwą uwagę jednak przykuły enigmatyczne słowa dotyczące możliwości współpracy Volkswagena z koncernem FCA. Mueller co prawda zaznaczył, że Marchionne o swoich pomysłach informuje media, a nawet się do niego nie odezwał, jednak tym razem nie zaprzeczał, że połączenie jest możliwe.

– Nie wykluczam rozmowy [na temat połączenia – przyp. red.] – powiedział Matthias Mueller dziennikarzom. – Byłoby bardzo pomocne, gdyby pan Marchionne informował o swoich pomysłach nie tylko was, ale też mnie.

Ewentualne połączenie Volkswagena i FCA spowodowałoby stworzenie największego koncernu motoryzacyjnego na świecie. Możliwe, że niemiecka firma czekała z poinformowaniem o tym, że rozważa taką możliwość, właśnie do czasu poinformowania o swoich sukcesach. Dzięki temu po ewentualnej fuzji to Volkswagen byłby tym, który ma zdecydowaną przewagę wielkościową, ale też finansową.

Do ewentualnej decyzji na pewno jeszcze bardzo daleko, ale zmiana nastawienia Volkswagena może być pierwszym krokiem do największej fuzji w historii motoryzacji.

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025