Trwa ładowanie...
katalog
11-08-2006 11:23

Volkswagen Eos - pierwsza jazda

Volkswagen Eos - pierwsza jazda
d1ymx58
d1ymx58

*Volkswagen Eos ma być nie tylko atrakcyjnym kabrioletem na gorące, pogodne lato. Niemiecki koncern zapowiada, że nabywcy tego auta będą z niego zadowoleni także w pozostałe dni roku. *

Volkswagen rekomenduje model Eos jako „365-Days-a-Year Cabriolet”, czyli całoroczny kabriolet, który sprawdzi się latem i zimą. Zgrabne cabrio-coupé powstało na płycie podłogowej Golfa, ale bardziej przypomina większego Passata. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10215/vw-eos-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Chromowana osłona chłodnicy w formie tarczy herbowej i duże reflektory nawiązują właśnie do tego modelu. Na krawędziach boki maski lekko unoszą się do góry i tworzą wyraźnie podkreślone partie błotników i nadkoli. Podobnie „muskularna” jest tylna część Eosa. Tutaj tylne błotniki wysunięte są ponad przechodzące przez cały bok zagłębienie. Dolna krawędź pokrywy bagażnika (ze znaczkiem VW) dochodzi poniżej błotników i nawiązuje nieco do Passata, a nawet Phaetona.
Wewnątrz jest już więcej elementów z Golfa. Pochodzi z niego płyta podłogowa, paleta silników i estetyka kabiny - deska rozdzielcza, kierownica, fotele i konsola środkowa.

d1ymx58

WIĘCEJ ZDJEĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJEĆ W GALERII

Silnik

Na polskim rynku Eos oferowany jest w czterech wersjach silnikowych. Trzy z nich są benzynowe, z sześciobiegowymi skrzyniami – 1,6 l/115 KM, 2,0 l/150 KM i 2,0 l Turbo/200 KM, oraz diesel 2,0 l/ 140 KM. Nieco później ma się znaleźć w ofercie 250-konna jednostka 3,2 l V6 ze skrzynią DSG.
Podczas jazd testowych otrzymaliśmy do dyspozycji egzemplarz z 200-konnym silnikiem, który okazał się wręcz idealny do tego modelu. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10215/vw-eos-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Eos został znakomicie wyciszony - mimo „sportowego” brzmienia wydechu, wewnątrz nawet przy otwartym dachu prawie nie było go słychać.

d1ymx58

Wrażenia z jazdy

Kierownica obszyta czarną skórą świetnie leży w dłoniach, ale przednie fotele mogłyby być lepiej wyprofilowane. W zamian jako opcję Volkswagen oferuje elektryczną regulację foteli aż w 12 zakresach!
| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10215/vw-eos-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W prezentowanej wersji silnikowej auto przyspiesza do 100 km/h w niespełna 8 sekund, ale pozytywne emocje gasi wskaźnik paliwa - podczas dynamicznej jazdy komputer nieustannie wskazywał zużycie ok. 15 l benzyny na 100 km.
Szybkie zmiany przełożeń 6-biegowej skrzyni, znanej z Golfa, pozwalają na żwawe manewry na jezdni. A sportowo zestrojone zawieszenie pozwala na stabilną jazdę, nawet z wyłączonym ESP.
Naciśnięcie małego guzika na tunelu wystarczy, aby przesunąć szklany panel dachu, który pełni rolę klasycznego „szyberdachu”. Jeżeli to nam nie wystarcza, to dużym przyciskiem w 25 sekund składamy dach do bagażnika.
Niestety, mimo dostępnej za dopłatą osłony przeciwwiatrowej (tzw. windschottu), powyżej 100 km/h wiatr bardzo mocno daje się we znaki pasażerom Eosa i wtedy lepiej zwolnić, albo zamknąć dach.
Jak na kabrioleta Volkswagen oferuje dość pojemny bagażnik - 380 l i 205 l z rozłożonym dachem. Praktyczna pokrywa osłania bagaż przed elementami składanego dachu - póki nie zostanie zatrzaśnięta, mechanizm będzie unieruchomiony. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10215/vw-eos-4-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Podobnie, gdy staniemy za blisko innego auta czy ściany - sensory w zderzaku wyłączą mechanizm, zapobiegając uszkodzeniom.

d1ymx58

Podsumowanie

Za najtańszego Eosa z silnikiem 1,6 l trzeba zapłacić 99 190 zł, ale w zamian otrzymamy rasowy kabriolet, którym z powodzeniem można przejeździć cały rok. Eleganckie nadwozie, komfortowe wnętrze oraz mocny i dynamiczny silnik, czynią go atrakcyjną propozycją także dla tych, którzy dotąd nie rozważali zakupu samochodu z otwieranym dachem.

Wybrane dane techniczne

| Typ silnika | Benzynowy | Benzynowy | Benzynowy | Wysokoprężny |
| --- | --- | --- | --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
| Pojemność skokowa (cm3) | 1598 | 1984 | 1984 | 1968 |
| Moc maksymalna (KM) przy obr/min | 115/6000 | 150/6000 | 200/5100 | 140/4000 |
| Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr/min | 155/4000 | 200/3500 | 280/1800 | 320/1800 |
| Czas rozpędzania 0-100 km/h (s) | 11,9 | 9,8 | 7,8 | 10,4 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 192 | 209 | 232 | 205 |
| Zużycie paliwa średnie (l/100 km) | 7,6 | 8,5 | 8,3 | 6,1 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 440 x 179 x 143 | | | |
| Pojemność bagażnika (l) | 380/205 * | | | | * z rozłożonym dachem

Autor: Tomasz Szmandra

d1ymx58
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1ymx58
Więcej tematów