Trwa ładowanie...

Volkswagen dopłaci do starszych diesli. 2,4 tys. euro na modernizację silnika

Największy niemiecki producent samochodów zgodził się pokryć 80 proc. kosztów modernizacji starszych samochodów z silnikiem Diesla. Dzięki zmianom auta mają emitować mniej szkodliwych dla człowieka substancji. Rząd Niemiec naciska, by podobne deklaracje złożyło BMW i Mercedes.

Volkswagen dopłaci do starszych diesli. 2,4 tys. euro na modernizację silnikaŹródło: East News
d2teuyw
d2teuyw

Afera Volkswagena pokazała całemu światu, że wiele samochodów wysokoprężnych podczas normalnego użytkowania emituje znacznie więcej zanieczyszczeń, niż wynika z danych fabrycznych. Chodzi nie tylko o wyższą emisję CO2, przyczyniającą się w skali globalnej do efektu cieplarnianego, ale też o tlenki azotu (NOx)
, które są szczególnie niebezpieczne dla wdychających je ludzi. Od dłuższego czasu rząd Niemiec starał się skłonić producentów samochodów do wzięcia odpowiedzialności za produkowane przez auta zanieczyszczenia. W przypadku Volkswagena udało mu się dopiąć celu.

Niemiecki koncern zadeklarował, że pokryje 80 proc. kosztów modernizacji samochodów z silnikiem Diesla spełniających normę emisji Euro 5. Volkswagen szacuje, że całość operacji dla jednego samochodu kosztować będzie 3 tys. euro (12,9 tys. zł) i jest gotowy dopłacić 2,4 tys euro (10,3 tys. zł) na remont każdego auta. Modernizacja diesli nie będzie ograniczała się do zmiany oprogramowania. Konieczna będzie również modyfikacja sprzętowa. Chodzi o* układ SCR, który za sprawą płynu AdBlue - czyli roztworu wody i mocznika - neutralizuje znaczną część tlenków azotu*.

Teraz rząd Niemiec zastanawia się, kto dopłaci brakujące 20 proc. kosztu modyfikacji aut. W przypadku starszych diesli, które spełniają normę emisji Euro 4 lub wcześniejszą, Volkswagen stosować ma dopłaty do zakupu nowego samochodu.

Problem emisji z silników Diesla ma w Niemczech rangę ogólnonarodową. Na wydzielonych ulicach Hamburga od połowy 2018 roku nie wolno poruszać się starszymi samochodami wysokoprężnymi. Lokalne zakazy wprowadzić chcą też władze Stuttgartu i Frankfurtu. Z czasem takich miast może być więcej.

d2teuyw

To duży kłopot dla Niemieckiej gospodarki, bo zakazy będą zniechęcać do zakupu i posiadania samochodów z silnikiem Diesla, a produkcja samych jednostek napędowych i osprzętu do nich daje zajęcie tysiącom pracowników. W piątek Angela Merkel spotka się z niemieckimi ministrami transportu, finansów i środowiska, by poszukać rozwiązania tego problemu. Nieoficjalnie mówi się, że rząd będzie chciał skłonić pozostałych niemieckich dużych producentów aut - BMW i Mercedesa - do pokrycia kosztów modernizacji i wymiany ich aut.

Akcja dopłat Volkswagena na razie dotyczyć ma tylko Niemiec. Ciekawe czy polscy nabywcy diesli VW w przyszłości będą mogli liczyć na dopłatę do modernizacji jednostek napędowych.

Źródło: Automotive News Europe

d2teuyw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2teuyw
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj