Uniwersalne samochody dla rodziny
Przez ostatnie lata moda na SUV-y stale rośnie. Widać to również na rynku wtórnym, gdzie zainteresowanie takimi autami jest coraz większe.
Na każdą okazję
Przez ostatnie lata moda na SUV-y stale rośnie. Widać to również na rynku wtórnym, gdzie zainteresowanie takimi autami jest coraz większe. Oprócz kwestii czysto wizualnej, zwolennicy takich aut chwalą ich uniwersalność, wyższe zawieszenie i częsty napęd na cztery koła. To właśnie auta 4x4 również są coraz chętniej kupowane. Ich zalety kierowcy doceniają przede wszystkim zimą, ale po zjechaniu z utwardzonej nawierzchni przydają się zawsze. Przedstawiamy propozycje popularnych używanych SUV-ów, ale też uterenowionych kombi, które często w niższej cenie oferują bardziej przestronne wnętrza.
Jest to model, który zapoczątkował segment kompaktowych SUV-ów. Produkowany przez japoński koncern od 1994 roku jest jednym z najpopularniejszych modeli w swojej klasie (ponad 4,5 mln egzemplarzy), a także jednym z pionierów wśród tzw. aut rekreacyjnych. Skrót RAV4 oznacza "Recreational Active Vehicle with 4 wheel drive", czyli rekreacyjny pojazd z napędem na 4 koła. Od 2013 roku produkowana jest czwarta generacja modelu. Na uwagę w tej odsłonie RAV4 zasługuje system napędu na cztery koła Integrated Dynamic Drive System, który potrafi rozdzielać moc pomiędzy przednią a tylną osią w proporcjach od 100:0 do 50:50, co jest szczególnie przydatne na zaśnieżonej drodze.
źródło: AAA Auto
Kia Sportage
Jest pierwszym modelem koreańskiej marki w klasie SUV, produkowanym od ponad 20 lat. Premierowa generacja Sportage była mini SUV-em zbudowanym na płycie podłogowej Mazdy Bongo. Jako pierwszy crossover była wyposażona w poduszki powietrzne chroniące kolana. Kia Sportage trzeciej generacji - obecna na rynku od 2010 roku - cieszyła się niebywałym powodzeniem wśród klientów poszukujących samochodów rekreacyjnych z możliwościami terenowymi. W Europie był to czwarty pod względem liczby sprzedanych sztuk SUV z segmentu C. Oficjalna premiera IV generacji Kia Sportage odbyła się w trakcie salonu we Frankfurcie we wrześniu 2015 roku. Samochód znacznie różni się stylistycznie od poprzedników, a jego nadwozie przedstawia nowe oblicze - widoczne są w nim duże koła i ostre linie obrysowe, a w jego przód wkomponowano charakterystyczny grill w kształcie tygrysiego nosa. Możliwości techniczne samochodu, który dostępny jest w wersji z silnikiem wysokoprężnym i benzynowym, czynią go jednym z aut, które najlepiej sprawdzą się w
czasie długich zimowych podróży.
Nissan Qashqai
To skrzyżowanie auta kompaktowego z SUV-em. Qashqai produkowany jest przez japoński koncern od 2006 roku, oferowany na rynku japońskim jako Dualis, a w Chinach jako CCUV. W 2008 roku zaprezentowano przedłużoną wersję pojazdu wyposażoną w dodatkowy rząd siedzeń nazwaną Qashqai +2. Od odmiany pięcioosobowej model różni się inną atrapą chłodnicy oraz tyłem o bardziej kanciastej stylistyce. W 2013 roku zaczęto produkcję drugiej generacji. Nissan Qashqai obecnie oferuje aż 8 różnych systemów bezpieczeństwa, wykorzystujących kamery i czujniki, których współgranie zapewnia poczucie pewności i kontroli nad sytuacją. Dodatkowo inteligentny system kontroli podwozia zapewnia komfortową jazdę.
Audi A4 Allroad Quattro
Audi A4 produkowane jest od 1994 roku i jest jednym z najpopularniejszych modeli w swoim segmencie. Od 2009 roku oferowane jest też w wersji Allroad Quattro, czyli jako uterenowione kombi ze stałym napędem na cztery koła. Oprócz większych możliwości poza asfaltem wersję tę wyróżnia też nieco inna stylistyka i osłony z nierdzewnej stali. Najnowsza generacja A4 Allroad Quattro pojawiła się w sprzedaży w 2016 roku. Jednak dużo wcześniej, bo od 1999 roku produkowane jest też Audi A6 w tej wersji. Oprócz większego nadwozia oferuje też mocniejsze silniki.
Skoda Octavia Scout
Tańszą alternatywą dla Audi jest Skoda Octavia Scout. Podobnie jak model premium, również popularne auto z Czech zostało wyposażone w napęd na cztery koła, podwyższone zawieszenie i dodatki stylistyczne wyróżniające tę uterenowioną wersję. Poza tym Scout zachował też wszystkie zalety standardowej Octavii, czyli przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Warto pamiętać, że ta wersja dostępna była tylko z mocniejszymi silnikami i bogatym wyposażeniem. Alternatywą może też być zwykłe kombi w wersji 4x4, ze standardowym zawieszeniem. Taki samochód jest nieco tańszy i zapewnia lepsze prowadzenie na równym asfalcie. Z drugiej strony łatwiej nim poruszać się po śniegu niż modelem przednionapędowym.