Triumph Scrambler 1200 na nowy rok modelowy. Do wyboru dwie wersje o różnym charakterze
Triumph odświeżył Scramblera XE, a wersję XC zastąpiła po prostu X. Oba warianty różnią się nie tylko między sobą, ale i od odsłon z poprzednich lat modelowych.
Co różni wersję X od XE? Ta pierwsza jest bardziej zorientowana na szosę i przypadnie do gustu użytkownikom o mniejszym wzroście. Siedzisko jest bowiem umieszczone niżej niż w dotychczasowych Scramblerach.
Tym, co łączy oba warianty jest rzędowy dwucylindrowy silnik Bonneville o pojemności 1200 cm3 i mocy 89 KM. Umieszczono go w ramie o identycznej konstrukcji, lecz sama ergonomia obu wersji jest już zupełnie różna.
Wynika to z bardziej terenowego charakteru odmiany XE, która nie tylko ma większy prześwit i wyższe siedzisko, ale i szerszą kierownicę czy dłuższy tylny wahacz o większym skoku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
XE dostaje też pełną regulację tylnych amortyzatorów, podczas gdy w X możemy ustawić jedynie napięcie wstępne. Różnice dotyczą także hamulców. Te w XE mają przednią tarczę o średnicy 320 mm, a w X 310 mm. Z tyłu z kolei znajdziemy ten sam 255-milimetrowy układ.
Idąc dalej — w XE dostaniemy opony Metzeler Tourance, podczas gdy w X standardem są bardziej szosowe Metzeler Karoo Street. O przyczepność i odpowiednie przeniesienie napędu dbają natomiast te same tryby jazdy: Sport, Road, Rain, Off-Road i Individual.
Obie wersje dostaną różne warianty kolorystyczne. W 1200 XE do wyboru będą połączenia Phantom Black/Storm Grey, Baja Orange/Phantom Black oraz jednokolorowy wariant Sapphire Black. 1200 X na rok modelowy 2024 wyróżni się z kolei lakierami Carnival Red, Ash Grey i Sapphire Black.
Pełną specyfikację odświeżonego Scramblera 1200 wraz z cenami powinniśmy poznać niebawem. Pierwsze sztuki trafią do salonów w lutym 2024 roku.