Trwa ładowanie...

Toyota nie podzieli się postępami nad akumulatorami solid state. Chce sama na tym zyskać

Pomimo współpracy z Mazdą i Denso nad architekturą samochodów elektrycznych, Toyota nie planuje dzielić się z partnerami własnymi postępami w badaniach nad akumulatorami opartymi na stałym, suchym elektrolicie (ang. solid state).

Toyota nie podzieli się postępami nad akumulatorami solid state. Chce sama na tym zyskaćŹródło: WP.PL, fot: Tomasz Budzik
d4chpks
d4chpks

Toyota, Mazda i Denso prowadzą wspólne przedsięwzięcie EV Common Architecture Spirit, którego celem jest opracowanie zestawu narzędzi i komponentów na użytek firm motoryzacyjnych pracujących nad własnymi pojazdami elektrycznymi.

Mimo to obecny na targach Tokyo Motor Show dyrektor Toyoty ds. technologii bezpieczeństwa Kiyotaka Ise wykluczył dzielenie się firmy postępami w pracach nad "przełomową" technologią akumulatorów solid state.

W obecnie wykorzystywanych akumulatorach litowo-jonowych stosowany jest ciekły elektrolit, jednak od 2011 roku prowadzone są prace nad opracowaniem znacznie wydajniejszych akumulatorów ze stałym, suchym elektrolitem. Tego typu konstrukcje mogą działać przy wyższej temperaturze i nie wymagają chłodzenia, co pozwala na znaczne zmniejszenie ich rozmiaru.

Toyota celuje w 50 proc. większą gęstość akumulatora przy tym samym rozmiarze, z czym wiązałoby się zwiększenie zasięgu pojazdu i skrócenie o połowę czasu ładowania w porównaniu do obecnie stosowanych technologii. Ze względu na wykorzystanie podobnych materiałów, koszt akumulatorów miałby przy tym pozostać taki sam.

d4chpks

Nad technologią określaną przez przedstawicieli Toyoty jako "przełomowa" pracuje ponad 200 inżynierów. Własne prace nad podobnymi rozwiązaniami prowadzą również inne firmy motoryzacyjne i technologiczne, m.in. Google.

Przewiduje się, że pierwsze samochody korzystające z akumulatorów solid state powinny wejść do użytku na początku nadchodzącej dekady. Architektura projektowana w ramach wspólnego przedsięwzięcia Toyoty, Mazdy i Denso ma być przystosowana zarówno do obecnych akumulatorów litowo-jonowych, jak i planowanych solid state.

d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj