Toyota C-HR 1.2 - test

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. Juliusz Szalek/aparat Huawei P9

Toyota C-HR pierwsze wrażenie zrobiła niezłe. Czy modny crossover Toyoty podobnie wypadnie w teście? Pod lupę wzięliśmy auto z silnikiem benzynowym 1.2 turbo i sprawdziliśmy je nie tylko na równym asfalcie.

Stylu nie można jej odmówić. Auto wygląda nowocześnie i dynamicznie. Niestety wszystko ma swoja cenę, także atrakcyjna forma. W przypadku crossovera Toyoty to nisko opadający dach i mały otwór tylnych drzwi. Wsiadanie i wysiadanie do najwygodniejszych przez to nie należy. Zaskakujące jednak, że po zajęciu miejsca na tylnej kanapie przestrzeni aż tak bardzo nie brakuje. Tu kolejne zaskoczenie. C-HR choć wygląda na auto gabarytów Nissana Juke'a, tak naprawdę ma rozstaw osi większego i cieszącego się powodzeniem nie tylko w Polsce - Qashqaia.

C-HR występuję w dwóch wersjach silnikowych. Z napędem hybrydowym ma silnik benzynowy 1.8 o mocy 122 KM, w wersji benzynowej 1.2 turbo 116 KM. Importer twierdzi, że klienci najchętniej będą wybierać właśnie hybrydę. Ale skoro do wyboru jest tradycyjna benzyna i na dodatek jest od hybrydy tańsza o 24 tys. zł, dlaczego nie dać jej szansy?

Mały silnik musi poradzić sobie z nadwoziem ważącym nieco ponad 1300 kg. Robi to z gracją, choć przy wyprzedzaniu trzeba uzbroić się w cierpliwość. Ciasno zestopniowana ręczna skrzynia biegów wymaga częstej zmiany przełożeń, a i tak przy dynamicznej jeździe trzeba kręcić silnik do granic czerwonego pola. Mimo to trasa z Warszawy do Lublina (ok 160 km) nas nie zmęczyła.

W przypadku skrzyni CVT (występuje z napędem na przód lub AWD) odpada nam ręczna zabawa biegami. Robi to za nas komputer, jednak wrażenia dźwiękowe towarzyszące zmianom biegów do przyjemnych nie należą. Wystarczy jednak zdjąć nieco nogę z gazu, szanować ograniczenia prędkości, by we względnej ciszy sprawnie i dynamicznie poruszać się po mieście.

To właśnie miasto jest idealnym środowiskiem najnowszej Toyoty. Ale jak na crossovera przystało czasami może się zdarzyć, że trzeba będzie wjechać na nieutwardzone drogi. Wystarczy wtedy pamiętać o nieterenowych zwisach i prześwicie, by przeszkody pokonać bez najmniejszych kłopotów.

Gdybyśmy mieli wybierać, stawiamy na hybrydę. W wersji wyposażenia Premium (podstawowa wersja Active występuje tylko z silnikiem 1.2), na pokładzie znajdziemy kilka elektronicznych dodatków m.in. kamerę cofania, czujnik deszczu i dotykowy, 8-calowy ekran z systemem Toyota Touch 2.

Co jeszcze urzekło nas w japońskim crossoverze? Zapraszamy do obejrzenia testu wideo.

Juliusz Szalek, Moto.wp.pl

"Toyota C-HR 1.2 116 KM" - DANE TECHNICZNE

Typ silnika "R4, benzynowy, turbo"
Pojemność silnika cm3 "1197"
Moc KM / przy obr./min "116"
Maksymalny moment obrotowy Nm / przy obr./min. "185"
Skrzynia biegów "manualna, 6-stopniowa"
Prędkość maksymalna km/h "190"
Przyspieszenie (0-100 km/h) s "10,9"
Zużycie paliwa:
Dane producenta (miasto/trasa/średnie) "5,5/-/5,6"
Dane z testu (miasto/trasa/średnie) "7/6,5/6"
Pojemność bagażnika min./max. / l "730"
Wymiary (dł./szer./wys.) mm "4360/1795/1565"
Cena wersji podstawowej w zł "79900"
Cena testowanego modelu w zł "96900"
Plusy null
Minusy null
Wybrane dla Ciebie
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Sukces Polaków w rajdzie Dubai Baja
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥