Toyota Aygo Sport: Polak potrafi

Obraz
Źródło zdjęć: © Mototarget.pl

Aygo Sport to projekt opracowany i wykonany w Dziale Technicznym Toyota Motor Poland pod nadzorem inż. Marcina Dziełaka. Samochód powstał w oparciu o rozwiązania techniczne wersji seryjnej.

Do napędu posłużył silnik o pojemności 1,33 litra połączony z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Oba elementy pochodzą z Toyoty Yaris. Zgodne z serią jest także rozwiązanie przeniesienia napędu (silnik umieszczony poprzecznie z przodu napędza koła przedniej osi). Wprowadzenie zmian w mapach sterujących silnikiem oraz kilka innych modyfikacji osprzętu (sportowy układ wydechowy oraz ssący) spowodowały wzrost mocy z 99 do ok. 120 KM. W rezultacie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund i rozpędza się do 200 km/h.

Na przedniej osi pojawiły się wahacze i hamulce tarczowe z Yarisa, z tyłu umieszczono także belkę skrętną z tego modelu. Dzięki temu zamiast bębnów na tylnej osi znalazły się tarcze hamulcowe. Amortyzatory oraz sprężyny dostarczył niemiecki potentat na rynku sportów samochodowych - firma KW. Koła to obecnie sportowe felgi z lekkich stopów firmy Braid w rozmiarze 7/15 cali i opony 195/45 R15 Yokohama.

Obraz
© (fot. Mototarget.pl)

Sportowe elementy nadwozia wykonano na specjalne zamówienie z żywicy epoksydowej. Większy rozstaw kół (o 12 mm) wymusił opracowanie nowego poszycia błotników oraz przemodelowanie zderzaków auta. We wnętrzu odnajdziemy sportowe fotele z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa OMP, klatkę bezpieczeństwa oraz system gaśniczy.

Pierwsze testy jedynego wyprodukowanego egzemplarza - przeprowadzone na płycie lotniska - potwierdziły sprawność konstrukcji i jej wyjątkowy charakter. Nie chodzi wyłącznie o wygląd nadwozia, ale przede wszystkim o dźwięk, a w zasadzie ryk wydobywający się z podwójnej końcówki układu wydechowego. W połączeniu ze znakomitym prowadzeniem w zakrętach, wydajnymi hamulcami (bez ABS-u)
oraz precyzyjnym układem kierowniczym, samochód dostarcza prowadzącemu emocji, jakich nie sposób doświadczyć w zwykłym, nawet mocniejszym od Aygo samochodzie przeznaczonym do ruchu ulicznego.

(źródło: Mototarget.pl)

Źródło artykułu: Moto Target

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę