Testy zderzeniowe: Octavia, RAV4, Auris i ZOE

EuroNCAP przedstawiło wyniki badań czterech nowych samochodów. Trzy z nich mają dużą szansę stać się rynkowymi hitami

Obraz
Źródło zdjęć: © EuroNCAP

/ 4Skoda Octavia

Obraz
© EuroNCAP

Najważniejsza na Starym Kontynencie instytucja zajmująca się badaniem poziomu bezpieczeństwa samochodów - Euro NCAP - przedstawiła wyniki badań czterech nowych samochodów. Trzy z nich mają dużą szansę, aby stać się rynkowymi hitami w swoich kategoriach; wszystkie otrzymały pięć gwiazdek. Diabeł, jak zwykle, tkwi jednak w szczegółach

Skoda Octavia III generacji - najnowsza propozycja naszych południowych sąsiadów - w spotkaniu z odkształcalną ścianą poradziła sobie najlepiej. W przypadku zderzenia czołowego wszystkie części ciała pasażera są dobrze chronione (kolor zielony). Kierowca na żółto (odpowiednia ochrona) ma zaś zaznaczoną jedynie prawą goleń. Dwa skrajne miejsca na kanapie wyposażono w gniazda ISOFIX. Przypinanie fotelików jest łatwe.

Ochrona dorosłych - 93 proc.
Ochrona dzieci - 86 proc.
Ochrona pieszych - 82 proc.
Systemy bezpieczeństwa - 66 proc.

/ 4Toyota Auris

Obraz
© EuroNCAP

Kompaktowa nowość Toyoty również otrzymała pięć gwiazdek. W szczegółach wyniki są jednak minimalnie gorsze niż w przypadku Skody. Jeśli chodzi o zderzenie czołowe, kierowca nie może liczyć na maksymalną ochronę klatki piersiowej i prawego podudzia. Jeśli chodzi o pasażera przedniego fotela, na źółto zaznaczono tylko prawe podudzie. Dziecięcego fotelika za pomocą łącza ISOFIX nie można zamontować w Aurisie na środku kanapy i na fotelu pasażera. Pozostałe miejsca zapewniają jednak łatwość instalacji

Ochrona dorosłych - 92 proc.
Ochrona dzieci - 84 proc.
Ochrona pieszych - 68 proc.
Systemy bezpieczeństwa - 66 proc.

/ 4Toyota RAV4

Obraz
© EuroNCAP

Japoński SUV od lat ceniony jest za niezawodność i stosunkowo oszczędne silniki. A co z bezpieczeńśtwem najnowszej odmiany RAV4? "Japonka" otrzymała pięć gwiazdek, ale spisała się nieco gorzej niż Auris. Zderzenie czołowe wystawia na szwank obydwa podudiza, klatkę piersiową i głowę kierowcy (kolor żółty). Znacznie lepiej jest w przypadku pasażera. U niego zagrożone jest tylko lewe podudzie. Tak jak w kompakcie tego samego producenta, foteliki można umieszczać na skrajnych siedzeniach kanapy. Zapięcie fotelika jest proste, za wyjątkiem BeSafe iZi Kid X3 ISOfix dla dziecka o wadze do 18 kg, w przypadku którego trzeba zachować ostrożność.

Ochrona dorosłych - 89 proc.
Ochrona dzieci - 82 proc.
Ochrona pieszych - 66 proc.
Systemy bezpieczeństwa - 66 proc.

/ 4Renault ZOE

Obraz
© EuroNCAP

Elektryczne auto z Francji, które wsławiło się pobiciem rekordu dystansu pokonanego w czasie jednej doby, jest już obecne na niektórych rynkach Europy, a w połowie 2013 roku trafi również do Polski. ZOE, choć jest małym i ciężkim samochodem - prawie 4,1 m i 1468 kg - otrzymał pięć gwiazdek EuroNCAP. W razie zderzenia czołowego pasażer przedniego siedzenia jest w całości dobrze chroniony; na sylwetce kierowcy tylko klatkę piersiową zaznaczono żółtym kolorem (odpowiednia ochrona). Co ciekawe, małe Renault posiada aż trzy miejsca, kóre umożliwiają wpięcie fotelików z mocowaniem ISOFIX. Znajdują się one na fotelu pasażera i skrajnych siedziskach kanapy. Ochrona dorosłych - 89 proc.
Ochrona dzieci - 80 proc.
Ochrona pieszych - 66 proc.
Systemy bezpieczeństwa - 85 proc.

Źródło: EuroNCAP

tb, moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę