Testy Euro NCAP
None
Testy zderzeniowe
Organizacja Euro NCAP przeprowadziła ostatnie w 2011 roku testy zderzeniowe. Zbadano bezpieczeństwo w kilkunastu nowych samochodach, w tym w konstrukcjach pochodzących z Chin. Wszystkie sprawdzane auta zdobyły 4 lub 5 gwiazdek.
Oba chińskie samochody, czyli MG6 i Geely Emgrand EC7 uzyskały ocenę 4 gwiazdek, co jest obiecującą zapowiedzią na przyszłość. Producenci samochodów z Kraju Środka bardzo poważnie przyłożyli się do pracy i już niewiele odstają od europejskich marek. Michiel van Ratingen z Euro NCAP podkreśla wagę najnowszych testów i spodziewa się, że już niedługo zobaczymy pierwsze chińskie samochody, które zdobędą pełne 5 gwiazdek w europejskich testach zderzeniowych.
Wśród testowanych samochodów znalazł się nowy Fiat Panda, który stracił jedną gwiazdkę za brak systemu stabilizacji toru jazdy. Warto zauważyć, że już w 2012 roku taki system będzie obowiązkowym wyposażeniem każdego samochodu sprzedawanego w Unii Europejskiej.
Chevrolet Malibu
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.
Chevrolet Volt - Opel Ampera
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.
Fiat Panda
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 63 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43 proc.
Geely Emgrand EC7
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 75 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 42 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.
Jaguar XF
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.
Jeep Grand Cherokee
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 69 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 45 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.
Kia Rio
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 46 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.
Mercedes Klasy B
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.
Mercedes Klasy C Coupe
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.
MG6
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 71 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 42 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.
Range Rover Evoque
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.
Renault Fluence ZE
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 72 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 37 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 84 proc.
Subaru XV
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.
Volkswagen Beetle
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.
Volkswagen up! - Skoda Citigo - Seat Mii
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 46 proc.
Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.