Testy Euro NCAP

None

Obraz

/ 16Testy zderzeniowe

Obraz
© Euro NCAP

Organizacja Euro NCAP przeprowadziła ostatnie w 2011 roku testy zderzeniowe. Zbadano bezpieczeństwo w kilkunastu nowych samochodach, w tym w konstrukcjach pochodzących z Chin. Wszystkie sprawdzane auta zdobyły 4 lub 5 gwiazdek.

Oba chińskie samochody, czyli MG6 i Geely Emgrand EC7 uzyskały ocenę 4 gwiazdek, co jest obiecującą zapowiedzią na przyszłość. Producenci samochodów z Kraju Środka bardzo poważnie przyłożyli się do pracy i już niewiele odstają od europejskich marek. Michiel van Ratingen z Euro NCAP podkreśla wagę najnowszych testów i spodziewa się, że już niedługo zobaczymy pierwsze chińskie samochody, które zdobędą pełne 5 gwiazdek w europejskich testach zderzeniowych.

Wśród testowanych samochodów znalazł się nowy Fiat Panda, który stracił jedną gwiazdkę za brak systemu stabilizacji toru jazdy. Warto zauważyć, że już w 2012 roku taki system będzie obowiązkowym wyposażeniem każdego samochodu sprzedawanego w Unii Europejskiej.

/ 16Chevrolet Malibu

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

/ 16Chevrolet Volt - Opel Ampera

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

/ 16Fiat Panda

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 63 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43 proc.

/ 16Geely Emgrand EC7

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 75 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 42 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

/ 16Jaguar XF

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

/ 16Jeep Grand Cherokee

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 69 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 45 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

/ 16Kia Rio

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 46 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

/ 16Mercedes Klasy B

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

10 / 16Mercedes Klasy C Coupe

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

11 / 16MG6

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 73 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 71 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 42 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

12 / 16Range Rover Evoque

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 75 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

13 / 16Renault Fluence ZE

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 72 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 37 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 84 proc.

14 / 16Subaru XV

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

15 / 16Volkswagen Beetle

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

16 / 16Volkswagen up! - Skoda Citigo - Seat Mii

Obraz
© Euro NCAP

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 46 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę