195/65 R15 H - opony całoroczne
Opony całoroczne zyskują coraz większą rzeszę użytkowników w miastach. Poruszający się po arteriach aglomeracji kierowcy rzadko muszą konfrontować swoje umiejętności jazdy z kopnym śniegiem czy lodem, o co - mniej lub bardziej skutecznie - dbają służby porządkowe. Jeśli dodatkowo jeździ się niewiele, posiadanie dwóch kompletów ogumienia może skutkować tym, że po 5-6 latach będziemy zmuszeni do ich wymiany na nowe nie ze względu na starty bieżnik, a z powodu upływu czasu i wiążącej się z nim utraty właściwości mieszanki, z której je wykonano. Te argumenty trafiają do niejednego zmotoryzowanego. Niestety posiadacz opon całorocznych może jedynie pomarzyć o parametrach, jakie mają zapewnione właściciele ogumienia sezonowego.
Specjaliści z ADAC przetestowali cztery modele opon całorocznych. Dwie z nich otrzymały notę "wystarczające", a dwie inne "niedostateczne", co w skali pięciostopniowej odpowiada dwóm najgorszym ocenom. Oto one, począwszy od najlepszej.
Falken EuroAll Season AS200 - łączna nota: 3,7
Suchy asfalt: 2,5
Mokry asfalt: 2,6
Śnieg: 3,7
Lód: 2,8
Hałas: 3,5
Zużycie paliwa: 2,7
Nośność: 3,0
Vredestein Quatrac Lite - łączna nota: 4,0
Suchy asfalt: 4,0
Mokry asfalt: 3,2
Śnieg: 3,6
Lód: 2,4
Hałas: 3,4
Zużycie paliwa: 1,9
Nośność: 2,5
Kumho Solus HA31 - łączna nota: 4,8
Suchy asfalt: 4,8
Mokry asfalt: 3,2
Śnieg: 3,2
Lód: 2,4
Hałas: 3,5
Zużycie paliwa: 2,6
Nośność: 2,5
Uniroyal AllSeasonExpert - łączna nota: 4,8
Suchy asfalt: 4,8
Mokry asfalt: 2,8
Śnieg: 2,3
Lód: 2,2
Hałas: 3,5
Zużycie paliwa: 2,3
Nośność: 3,0
tb/sj/tb, moto.wp.pl