Toyota Yaris
Wśród nadwiślańskich kierowców od lat panuje przekonanie o wyższości niemieckiej motoryzacji nad całą resztą stawki. Wyjątek od tej reguły stanowią samochody wprost z fabryk japońskich wytwórców, a zwłaszcza Toyoty. To auta tej marki nieprzerwanie okupują czołówki rankingów bezawaryjności, w zasadzie gwarantując długoletni spokój i brak kosztownych napraw.
W segmencie B ciągle bryluje ulubieniec pań - Yaris pierwszej generacji, deklasujący w tej kwestii konkurencję. Niestety przedział pasażerski pamiętający końcówkę lat 90. trąci taniością i cierpi na deficyt miejsca dla wyższych podróżnych. Morze twardego i tandetnego plastiku z centralnie umieszczonymi zegarami podoba się tylko niektórym. Prawdziwą siłą Yarisa jest jednak mechanika. Najpopularniejsze silniki benzynowe 1,0 i 1,3 (odpowiednio 68 i 86 KM) przeważają w ogłoszeniach sprzedaży, spychając na margines topowego 1,5 16V (105-150 KM) i kosztownego w serwisie diesla 1,4 75 KM. Niestety, wymiana rozrządu również nie będzie tanią operacją - około 500 złotych. Cena kompletnego sprzęgła wynosi ok. 600 zł.