Taki pomysł ma sens. Honda CRF-E2 to elektryczny cross dla dzieci
Honda zaprezentowała motocykl CRF-E2. Pierwsza część nazwy zdradza, że jest to maszyna crossowa, jednak to jej wielkość i napęd są tym, na co najbardziej warto zwrócić uwagę. Taka konstrukcja ma sporo sensu.
Honda CRF-E2 powstała we współpracy z kalifornijską firmą Greenger Powersports. Amerykanie już wcześniej stworzyli swoje własne motocykle crossowe dla najmłodszych. Małe offroadowe maszyny dla początkujących adeptów jazdy na jednośladach zadebiutowały w marcu 2020 r. i musiały zwrócić uwagę Hondy, która postanowiła podjąć współpracę.
Japońska ma w swojej ofercie crossy dla dzieci pod postacią modeli CRF50F (dla najmłodszych) i CRF110F (dla 8-11-latków). Podobne modele robi m.in. Yamaha i producenci specjalizujący się w maszynach crossowych. Jednak tu czymś wyjątkowym jest zastosowanie napędu elektryczne.
Wyjątkowym, ale nie powinno być to zaskoczeniem. W końcu w przypadku motocykli, które nie muszą mieć dużego zasięgu, a brak spalin jest mile widziany, taki napęd ma wiele sensu. W małych crossach sprawdzi się dużo lepiej niż w większych szosowych maszynach.
O jakich osiągach tu mowa? Honda CRF-E2 to odpowiednik spalinowego motocykla 50 cm3, czyli modelu CRF50F. 48-woltowy silnik generuje standardowo 1,6 KM, a jego chwilowa maksymalna moc wynosi 3,4 KM. Moment obrotowy to natomiast odpowiednio 5,6 Nm i 30 Nm.