Taki pomysł ma sens. Honda CRF-E2 to elektryczny cross dla dzieci

Honda zaprezentowała motocykl CRF-E2. Pierwsza część nazwy zdradza, że jest to maszyna crossowa, jednak to jej wielkość i napęd są tym, na co najbardziej warto zwrócić uwagę. Taka konstrukcja ma sporo sensu.

Honda CRF-E2Honda CRF-E2
Źródło zdjęć: © Honda
Szymon Jasina

Honda CRF-E2 powstała we współpracy z kalifornijską firmą Greenger Powersports. Amerykanie już wcześniej stworzyli swoje własne motocykle crossowe dla najmłodszych. Małe offroadowe maszyny dla początkujących adeptów jazdy na jednośladach zadebiutowały w marcu 2020 r. i musiały zwrócić uwagę Hondy, która postanowiła podjąć współpracę.

Japońska ma w swojej ofercie crossy dla dzieci pod postacią modeli CRF50F (dla najmłodszych) i CRF110F (dla 8-11-latków). Podobne modele robi m.in. Yamaha i producenci specjalizujący się w maszynach crossowych. Jednak tu czymś wyjątkowym jest zastosowanie napędu elektryczne.

Honda CRF-E2
Honda CRF-E2 © Honda

Wyjątkowym, ale nie powinno być to zaskoczeniem. W końcu w przypadku motocykli, które nie muszą mieć dużego zasięgu, a brak spalin jest mile widziany, taki napęd ma wiele sensu. W małych crossach sprawdzi się dużo lepiej niż w większych szosowych maszynach.

O jakich osiągach tu mowa? Honda CRF-E2 to odpowiednik spalinowego motocykla 50 cm3, czyli modelu CRF50F. 48-woltowy silnik generuje standardowo 1,6 KM, a jego chwilowa maksymalna moc wynosi 3,4 KM. Moment obrotowy to natomiast odpowiednio 5,6 Nm i 30 Nm.

Honda CRF-E2
Honda CRF-E2 © Honda
Honda CRF-E2
Honda CRF-E2 © Honda
Honda CRF-E2
Honda CRF-E2 © Honda
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025