Suzuki Baleno, ambitny gość w mieście
Japoński producent wprowadza właśnie na nasz rynek nowy model klasy B. Chociaż nosi znaną już nazwę Baleno, to jednak nie ma praktycznie nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. To nowoczesny, stonowany i co najważniejsze, pojemny samochód do miasta.
Suzuki Baleno
Japoński producent wprowadza właśnie na nasz rynek nowy model klasy B.
Chociaż nosi znaną już nazwę Baleno, to jednak nie ma praktycznie nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. To nowoczesny, stonowany i co najważniejsze, pojemny samochód do miasta.
Suzuki Baleno
Podstawowe atuty nowego Suzuki, to według producenta: ciekawe wzornictwo, nowoczesne technologie i oszczędność.
Nadwozie pod względem urody będzie oczywiście oceniane indywidualnie, ale na tle konkurentów można je uznać za stonowane i klasyczne, z wyraźnym charakterem azjatyckich stylów.
Suzuki Baleno
Baleno pierwszej generacji trafiło na rynek w 1995 roku, jako propozycja w klasie Golfa, Astry i Corolli, czyli segmentu C.
Zbudowane w oparciu o przedłużoną platformę Swifta oferowane było jako hatchback, sedan i kombi, ale w Europie furory nie zrobiło. Na początku XXI w model zastąpiono jeszcze bardziej awangardową konstrukcją jaką było Suzuki Liana. Oba pojazdy szczęśliwie odeszły już do lamusa, a Japończycy postanowili powalczyć w klasie, w której radzą sobie całkiem nieźle z nowym samochodem, ale ze starą nazwą.
Suzuki Baleno
Baleno zbudowano w oparciu o nową płytę podłogową.
Udało się dzięki temu znacznie obniżyć masę pojazdu. W bazowej wersji auto waży 865 kg i jest to doskonały wynik. Oczywiście wraz z wydłużaniem się listy wyposażenia, rośnie masa pojazdu, ale nawet te, najmocniej wypakowane gadżetami, nie przekraczają masy 1 tony. Samochód ma 4 m długości (bez 1 mm), czyli tyle mniej więcej, ile miał Golf III i pierwsza Astra. Rozstaw osi to 2520 mm (to o 4 cm więcej niż w starym Baleno) i dzięki temu udało się zaprojektować pojemną i wygodną kabinę, oraz pakowny bagażnik mieszczący 355 l. ładunku. Śmiało można stwierdzić, że to największe zalety tego miejskiego auta.
Suzuki Baleno
Pod maskę nowego Suzuki może trafić jedna z trzech wersji napędu
- bazowy, czterocylindrowy 1,2 l, turbodoładowany, trzycylindrowy 1,0 oraz hybrydowy 1,5 l. sprzężony z układem alternatora zespolonego z rozrusznikiem (ISG - Integrated Starter Generator), który wspiera pracę silnika podczas przyspieszania oraz odzyskuje energię z hamowania. Wszystkie jednostki spalinowe, to "benzyniaki", ale Suzuki od lat mocno czuje się na tym polu.
Suzuki Baleno
Nowość Suzuki, jak na te klasę samochodów, może być całkiem solidnie wyposażona.
W najbogatszej wersji Elegance, z silnikiem 1,2 wycenionej na 58 900 zł, właściciel otrzymuje m.in. bi-ksenonowe reflektory, system automatycznego, awaryjnego hamowania, adaptacyjny tempomat, automatyczną klimatyzację i 4,2", dotykowy wyświetlacz systemu infotainment.
Suzuki Baleno
*Bazową wersję Comfort Suzuki wyceniło na 43 900 zł *
W tej cenie oferuje auto wyposażone m.in. w 6 poduszek gazowych, światła do jazdy dziennej LED i manualną klimatyzację. Po dopłaceniu 3 tys. do wersji Premium na pokładzie auta znajdą się także m.in. elektrycznie regulowane lusterka, skórzana, wielofunkcyjna kierownica i system podwójnej podłogi w bagażniku.
Suzuki Baleno
Ci, którzy zdecydują się na zakup hybrydy, muszą przygotować się na wydatek 65 900 zł.
Wersja SHVS wyposażona jest w układ zintegrowanego alternatora i rozrusznika, oraz dwa akumulatory - tradycyjny, ołowiowy i litowo-jonowy, służący za magazyn odzyskanej energii. Kierowca może na wyświetlaczu obserwować proces funkcjonowania tego zespołu napędowego, poziom naładowania baterii litowo-jonowej oraz jej zużycie.