Skoda Octavia III Combi: wyposażenie samochodu

Samochód, oprócz walorów praktycznych, powinien dawać radość z jazdy. Najnowsza Skoda Octavia III Combi udowadnia, że to jest możliwe również w bardzo praktycznym samochodzie, który jest bardziej wyborem rozumu, niż serca. Nowa Skoda Octavia ma duszę i wszystko to, co jest potrzebne, by móc podróżować z uśmiechem. Kierowca może wybierać spośród czterech profili jazdy i bogatej gamy silników, które zadowolą zarówno oszczędnych, jak i miłośników szybkiej, sportowej jazdy.

Obraz

/ 7Skrzynia DSG

Obraz

W nowej Skodzie Octavii III Combi stosowane są cztery rodzaje skrzyń biegów: pięcio- i sześciostopniowe manualne oraz 6- i 7-stopniowe, dwusprzęgłowe skrzynie DSG. Wiele zmian poczyniono także w zawieszeniu, które zapewnia teraz jeszcze lepsze prowadzenie i większy komfort jazdy.

/ 7Wskaźniki

Obraz

Skodę Octavię III Combi możemy też wyposażyć w dający pewność w każdych warunkach i na każdej nawierzchni napęd 4×4 ze sprzęgłem Haldex 5 generacji. Octavia III 4x4 Combi jest oferowana z benzynowym silnikiem 1,8 TSI oraz dieslami: 1,6 TDI (o mocy 105 KM) i 2,0 TDI (150 KM). Ten ostatni rozwija maksymalny moment obrotowy 320 Nm w zakresie od 1750 do 3000 obr./min. Wykazuje dużą elastyczność i jest bardzo oszczędny. Podczas pierwszych jazd testowych dla dziennikarzy w rzeczywistych warunkach drogowych i górskim terenie zużywał średnio ok. 5,8 l/100 km.

/ 7Wskaźniki

Obraz

180-konny 1.8 TSI z 7-stopniową skrzynią DSG gwarantuje dobre osiągi i bezproblemowe wyprzedzanie. Sprint do setki trwa 7.5 s, a prędkość maksymalna to 229 km/h. Oprócz znacznej mocy, oferuje 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie od 1250 do 5000 obr./min. Z tą jednostką Octavia jest znakomitym samochodem na długą trasę. W rzeczywistych warunkach drogowych samochód z tym silnikiem spalał średnio 6,7 l/100 km.

/ 7Skrzynia biegów DSG

Obraz

W nowej Skodzie Octavii III Combi stosowane są cztery rodzaje skrzyń biegów: pięcio- i sześciostopniowe manualne oraz 6- i 7-stopniowe, dwusprzęgłowe skrzynie DSG. Wiele zmian poczyniono także w zawieszeniu, które zapewnia teraz jeszcze lepsze prowadzenie i większy komfort jazdy.

/ 7Wnętrze samochodu

Obraz

Skoda Octavia III Combi, oprócz przepastnego bagażnika, oferuje też najwięcej miejsca na nogi dla pasażerów, siedzących z tyłu. Często w samochodach o ciasnym wnętrzu, jako argument podaje się, że miejsca na tylnej kanapie idealnie nadają się dla dzieci. Tak, to dobry i słuszny argument, ale tylko do czasu. Czy konstruktorzy zapomnieli, że dzieci rosną? W najnowszym kombi Skody nie będzie to żadnym problemem. Zarówno mali, jak i duzi pasażerowie tylnej kanapy mają jeszcze więcej przestrzeni nad głową, niż w - i tak już przestronnym - poprzednim modelu.

/ 7Tryb jazdy

Obraz

Tryb NORMAL pozwala na spokojną jazdę, oferując sporą dawkę dynamiki. W profilu SPORTOWYM wykorzystywany jest cały potencjał układu napędowego i skrzyni biegów. Jazda jest tak dynamiczna, jak to tylko możliwe. Wspomaganie kierownicy jest mniejsze, a automatyczna zmiana biegów skrzyni DSG odbywa się przy wyższej prędkości obrotowej. Profil ECO stworzono po to, by samochód zużywał jak najmniej paliwa. Zmiany biegów odbywają się przy możliwie jak najmniejszej prędkości obrotowej, reakcja silnika na dodawanie gazu jest osłabiona, a klimatyzacja pracuje tak, by przy minimalnym poborze energii zapewnić optymalną temperaturę. Dla tych, którzy chcą wszystko zrobić po swojemu, jest profil INDYWIDUALNY. Kierowca może dopasować w nim parametry Octavii kombi do własnych upodobań i zastosować np. częściowo sportowe i częściowo ekonomiczne ustawienia samochodu.

/ 7Nawigacja

Obraz

Topowym urządzeniem jest rozbudowana i intuicyjna w obsłudze radionawigacja Columbus z dużym, 8-calowym ekranem o rozdzielczości 800×480 pikseli i mapami 3D oraz odtwarzaczem DVD. Ekran ma oczywiście czujnik zbliżeniowy, przyłącze Media-In z funkcją Apple video, osiem głośników, 2 gniazda na karty SD oraz interfejs Bluetooth do telefonu. To prawdziwy, multimedialny kombajn. Ma przeglądarkę zdjęć JPEG i 64 GB wewnętrznej pamięci flash. Uzupełnieniem dla Columbusa jest audiofilski zestaw głośników firmy CANTON z ośmioma głośnikami o dużej mocy, zamontowanymi w drzwiach, centralnym głośnikiem w desce rozdzielczej oraz subwooferem w bagażniku. Całkowita moc tego zestawu to 570 W.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę