To mógł być Polonez
Octavia jest dla Skody najważniejszym modelem, co nie powinno nikogo dziwić, bo właśnie on przyniósł sukces tej marce. Bestseller Skody stanowił w 2012 roku aż 44 proc. jej światowych dostaw. Jest dostępny w ponad 100 krajach. Skoda Octavia pierwszej generacji debiutowała w 1996 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu. Była pierwszym, całkowicie nowym opracowaniem marki od połączenia z Volkswagenem i od upadku żelaznej kurtyny. Już w pierwszym roku sprzedaży Skoda dostarczyła 47 900 Octavii. Rok później sprzedaż wrosła do 100 000 szt. rocznie. Drugą generację zaprezentowano w 2004 roku. Całkowicie nowy samochód przekonywał do siebie nowocześniejszym wyglądem, jeszcze większym wnętrzem i bagażnikiem. Facelifting przeprowadzono 4 lata później. Wraz z rozpoczęciem produkcji Octavii, marka zaczęła notować intensywne wzrosty. Popularność auta sprawiła, że po zmianie modelowej było ono dalej produkowane i sprzedawane. Octavia Tour I wytwarzana była do końca 2010 roku, a Octavia Tour II do końca 2012 roku. Łącznie
Klienci kupili aż 1,45 mln Octavii I generacji i 2,3 mln Octavii II generacji. Dziś Skoda Octavia jest oferowana w ekologicznym wariancie GreenLine, sportowym RS, luksusowym Laurin & Klement, "uterenowionym" Scout i z napędem 4x4. Octavia jest najlepiej sprzedającym się modelem z gamy Skody w naszym kraju od lat. W 2005 roku zarejestrowano 9 676 egzemplarzy. Rekordowy wynik odnotowano w 2010 roku, kiedy to w Polsce zarejestrowano aż 17 512 Octavii. Łącznie, do tej pory wyprodukowano 3,7 mln egzemplarzy tego modelu.