Silniki w używanych skodach, na których się nie zawiedziesz
Niemiecka technologia
Skoda to najpopularniejsza marka w Polsce od ponad dekady. Bije rekordy sprzedaży nie tylko na rynku aut nowych, ale również używanych.
Skoda to najpopularniejsza marka w Polsce od ponad dekady. Bije rekordy sprzedaży nie tylko na rynku aut nowych, ale również używanych. Samochody tej firmy są wygodne, funkcjonalne i mimo ogromnej podaży, mają niezłą wartość rezydualną. Jeśli kupować używaną skodę, to z jakim silnikiem? Sprawdziliśmy, które są najbardziej trwałe.
Gdy na początku lat 90. Volkswagen przejął czeski koncern, paleta jednostek napędowych Skody przedstawiała się wyjątkowo słabo. Gaźnikowe lub z jednopunktowym wtryskiem silniki były przestarzałe i awaryjne. W tym czasie Włosi i Francuzi opracowywali technologię common-rail, co za naszą południową granicą wydawało się rozwiązaniem wprost kosmicznym. W pierwszych latach niemiecko-czeskiej współpracy zamontowano w Felicii dwa nowe motory: 1.6 MPI (75 KM) i wysokoprężne 1.9 SDI (64 KM). Później było już tylko lepiej. W Octavii, Fabii i Superbie VW stosował jednostki obecne także w Audi i Seatach.