Seria FIA WEC wraca po przerwie wakacyjnej

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

W najbliższy weekend seria FIA World Endurance Championship powróci po 10-tygodniowej przerwie 6-godzinnym wyścigiem na torze Nurburgring. Zespół Toyota Gazoo Racing wybiera się na słynny obiekt po miejsce na podium.

Mistrzowie świata, Anthony Davidson i Sebastien Buemi, oraz Kazuki Nakajima, prowadzący bolid TS040 Hybrid #1, liczą na zajęcie po raz drugi w tym sezonie miejsca na podium. Alex Wurz, Stephane Sarrazin i Mike Conway startujący hybrydowym bolidem #2 liczą na osiągnięcie takiego wyniku po raz pierwszy w tym roku. Dwudniowy test na torze Nurburgring w lipcu pozwolił zespołowi ocenić przygotowanie samochodów i wybór opon oraz zaznajomić się z torem.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ * Seria wyścigów długodystansowych FIA powraca do Niemiec po raz pierwszy od 1991 roku, kiedy jeszcze nosiła nazwę World Sportscar Championship. Bolidy będą się ścigać przez 6 godzin na wymagającym torze, znanym również m.in. z Formuły 1 oraz 24-godzinnego wyścigu ADAC. Wyścig znany wcześniej jako Nurburgring 1000 km ma bogatą historię, sięgającą 1953 roku. Jego dłuższa trasa zwana Nordschleife była używana do 1984 roku. 20-kilometrowy tor uważany był za jeden z najtrudniejszych na świecie. Kierowca Formuły 1, Jackie Steward, nazwał go „zielonym piekłem”.

W najbliższy weekend bolidy wystartują na krótszym torze Granx Prix o długości 5,148 km i 16 zakrętach, który jest stosunkowo wąski, co utrudni bolidom LMP1 wymijanie wolniejszych samochodów LMP2 i GT. Mimo że tor w Nurburg stanie się areną wyścigu FIA WEC po raz pierwszy od 24 lat, wszyscy kierowcy Toyota Gazoo dobrze go znają z mistrzostw juniorów oraz Formuły 1.

Zawodnicy rozpoczną zmagania w piątek od dwóch 90-minutowych treningów (o 12:00 i 16:30). W sobotę o 9:30 odbędzie się godzinny trening, zaś w godzinach 14:30 - 14:50 kwalifikacje. Właściwy wyścig rozpocznie się w sobotę o 13.00.

Źródło: Toyota

ll/moto.wp.pl

Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025