Saab 9-3
None
Saab 9-3
Zanim na drogi wyjechał pierwszy samochód Saaba, firma była znanym producentem samolotów. Pierwszy model samochodu Saab zbudowali inżynierowie lotnictwa, a piętno lotniczego rodowodu odciśnięte jest na wszystkich dzisiejszych pojazdach.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Prezentowany Saab 9-3 to konkurent BMW3, czy Lexusa IS i tak jak one - spełnia oczekiwania nabywców, szukających sportowej limuzyny. Za stylem limuzyny przemawiają m.in. doskonałe proporcje modelu trzybryłowego (równe wartości przedniego i tylnego zwisu) oraz stosunek wymiarów długości do szerokości i wysokości. Sportową duszę wszczepili zaś styliści, projektując agresywną formę przodu z reflektorami w kształcie kropli wody, rozmazanej podczas szybkiej jazdy i wznoszącą się linię bocznych szyb.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Patrząc na nowatorską i awangardową stylizację nadwozia, we wnętrzu oczekujemy równie innowacyjnych rozwiązań. Tymczasem w kokpicie nie ma śladu ekstrawagancji. W środku Saab 9-3 jest spartański.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Zanim na drogi wyjechał pierwszy samochód Saaba, firma była znanym producentem samolotów. Pierwszy model samochodu Saab zbudowali inżynierowie lotnictwa.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Prezentowany Saab 9-3 to konkurent BMW3, czy Lexusa IS i tak jak one - spełnia oczekiwania nabywców, szukających sportowej limuzyny. Za stylem limuzyny przemawiają m.in. doskonałe proporcje modelu trzybryłowego (równe wartości przedniego i tylnego zwisu) oraz stosunek wymiarów długości do szerokości i wysokości. Sportową duszę wszczepili zaś styliści, projektując agresywną formę przodu z reflektorami w kształcie kropli wody, rozmazanej podczas szybkiej jazdy i wznoszącą się linię bocznych szyb.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Patrząc na nowatorską i awangardową stylizację nadwozia, we wnętrzu oczekujemy równie innowacyjnych rozwiązań. Tymczasem w kokpicie nie ma śladu ekstrawagancji. W środku Saab 9-3 jest spartański.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Brak tu efektownych gadżetów stylizacyjnych, a kierowca ma do dyspozycji jedynie przełączniki, niezbędne do obsługi samochodu. I tutaj - choć nie miałem tego w planie – muszę napisać o lotniczym DNA. Pierwszym elementem wskazującym na powiązania z techniką lotniczą jest Night Panel, którego działanie polega na wyłączeniu oświetlenia wszystkich instrumentów (także podświetlenia radia) i wyświetlaniu tylko ważnych komunikatów (włączony kierunkowskaz, rezerwa paliwa, itp.).
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Patrząc na nowatorską i awangardową stylizację nadwozia, we wnętrzu oczekujemy równie innowacyjnych rozwiązań. Tymczasem w kokpicie nie ma śladu ekstrawagancji.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Patrząc na nowatorską i awangardową stylizację nadwozia, we wnętrzu oczekujemy równie innowacyjnych rozwiązań. Tymczasem w kokpicie nie ma śladu ekstrawagancji.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Znanym z lotnictwa systemem (stosowanym m.in. w samolotach bojowych) jest ComSense. Jest to szereg inteligentnych układów, których zadaniem jest ograniczenie rozpraszania kierowcy i utrzymanie jego skupienia na drodze. Dzięki temu układowi wszystkie informacje, jak: połączenie telefonu komórkowego, ostrzeżenie o rezerwie paliwa, ciśnieniu oleju itp., zostaną opóźnione podczas pokonywania zakrętów, wyprzedzania czy hamowania.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Typowe dla Saaba rozwiązanie: stacyjkę umieszczono między przednimi siedzeniami. [Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Typowe dla Saaba rozwiązanie: stacyjkę umieszczono między przednimi siedzeniami. [Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Brak tu efektownych gadżetów stylizacyjnych, a kierowca ma do dyspozycji jedynie przełączniki, niezbędne do obsługi samochodu.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Brak tu efektownych gadżetów stylizacyjnych, a kierowca ma do dyspozycji jedynie przełączniki, niezbędne do obsługi samochodu.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Elementem wskazującym na powiązania z techniką lotniczą jest Night Panel, którego działanie polega na wyłączeniu oświetlenia wszystkich instrumentów (także podświetlenia radia) i wyświetlaniu tylko ważnych komunikatów (włączony kierunkowskaz, rezerwa paliwa, itp.).
[Fot. Bogusław Korzeniowski]
Saab 9-3
Silnik o pojemności 1998 ccm ma moc 210 KM, a turbosprężarka o ciśnieniu doładowania 0,85 bara pozwoliła na uzyskanie momentu obrotowego 300 Nm przy 2500 obr./min. i utrzymanie go na stałym poziomie, aż do wyższych prędkości obrotowych. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi poniżej 8 sekund, prędkość maksymalna to 235 km/h.
[Fot. Bogusław Korzeniowski]