Rajdowe MŚ: brak promotora w sezonie 2012

Na dziewięć dni przed rozpoczęciem rajdowych mistrzostw świata w Monte Carlo, cykl nie ma promotora. Światowa Federacja Samochodowa (FIA) zerwała kontrakt z North One Sport, nowego nie znaleziono.

Na dodatek, ostatnio wycofali się najpoważniejsi inwestorzy z Kataru, którzy nie byli w stanie dojść do porozumienia z działaczami FIA.

Mająca siedzibę w Londynie firma North One Sport od 2009 roku zajmowała się promocją mistrzostw świata WRC, m.in. na wyłączność przejęła prawa związane z marketingiem i mediami. Kontrakt miał obowiązywać do 2020 roku.

W marcu 2011 roku firma została przejęta przez Convers Sports Initiatives, firmę jednego z najbogatszych ludzi na świecie, bankiera Władimira Antonowa.

Kupno North One Sport było dla urodzonego w Uzbekistanie miliardera kolejną motoryzacyjną inwestycją. Prywatnie jest pasjonatem rajdów i wyścigów, startuje zabytkowym Saabem w imprezach dla samochodów historycznych.

Biznesmen planował zainwestować w mistrzostwa świata spore środki, chciał rozszerzyć kalendarz, jedną z rund zorganizować w Rosji. Jednak poważne problemy finansowe spowodowały, że pod koniec listopada Convers Sports Initiatives została postawiona w stan likwidacji, a za jej szefem został wydany międzynarodowy list gończy.

Antonow, właściciel łotewskiego banku Snoras, jest podejrzewany, że z powierzonych funduszy pokrywał własne wydatki, m.in. na kupno udziałów w szwedzkim koncernie motoryzacyjnym SAAB. List gończy za bankierem wydała Łotwa.

W tej sytuacji przed rozpoczynającym się 17 stycznia Rajdem Monte Carlo cykl WRC został bez promotora. To w przyszłości może spowodować, że z finansowania wycofają się także główni sponsorzy.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę