Radiowozy z wideorejestratorami

None

Obraz

/ 201. Opel Vectra C

Obraz

Policja w całym kraju dysponuje w sumie 87 takimi samochodami, w 7 różnych konfiguracjach silnika. Najmocniejsze z nich są wyposażone w silnik V6 o pojemności 2,8l, które dysponują mocą 280KM. Sprint do pierwszej "setki" zajmuje tym radiowozom jedynie 6,4 sekundy. Zaś maksymalna prędkość tych samochodów to 250km/h. Obecnie po polskich drogach jeździ 28 takich Opli. 16 z nich ma kamery zamontowane z przodu i z tyłu. Można spotkać też jeden z 40 radiowozów z tym samym silnikiem, jednak o 25KM słabszym. Wśród nich są 4 pojazdy z kamerami zamontowanymi zarówno z przodu, jak i z tyłu. Pozostałe 18 samochodów ma kamery jedynie z przodu.

/ 202. Skoda Octavia II

Obraz

W sumie na polskich drogach znajdują się 32 takie pojazdy. Najmocniejsze z nich wyposażone są w silniki 2,0TFSI o mocy 200KM. Do "setki" rozpędzają się w 7,3s, a ich prędkość maksymalna wynosi 240km/h. Takich samochodów w policji jest 8. Nieuważni kierowcy mogą również natrafić na oznakowaną Octavię z silnikiem 1,8TFSI, która może rozpędzić się do 223km/h. Wszystkie skody kamery mają zamontowane z przodu pojazdu.

/ 203. Ford Mondeo

Obraz

Polska Policja ma w sumie 26 Fordów Mondeo drugiej generacji. Najmocniejsze z nich są modele wyposażone w silnik V6 o pojemności 3l i mocy 226KM. Auta mogą rozpędzić się do 243km/h. Natomiast sprint od 0 do 100km/h zajmuje tym samochodom 7,4sek. Tak wyposażonych aut jest w sumie 5, z czego jeden ma kamery zamontowane zarówno z przodu jak i z tyłu. Na drogach można natknąć się również na 170-konne Mondeo, z silnikiem 2,5 V6, które mogą rozpędzić się do 225km/h. Takich samochodów jest 8. Pozostałe Fordy mają 2-litrowe silniki o mocy 145KM, które rozpędzają się do 215km/h. Wszystkie radiowozy są nieoznakowane.

/ 204. Ford Mondeo

Obraz

Mondeo pierwszej generacji są zapewne dobrze znane niektórym kierowcom, gdyż już dość długo jeżdżą po polskich drogach. Jest ich w sumie 15 sztuk. Dwa egzemplarze mają pod maską 205-konny silnik V6 o pojemności 2,5l. Do "setki" rozpędzają się w 7,7sek., a ich prędkość maksymalna to 231km/h. Pozostałe 13 stuk, ma podobny 2,5l silnik V6, jednak o mniejszej mocy - 170KM. Te z kolei rozpędzają się do 224km/h. Sześć sztuk słabszych Fordów jest oznakowanych. Wszystkie natomiast mają kamery zamontowane jedynie z przodu radiowozu.

/ 205. Renault Megane Sport

Obraz

Samochody są świetnie znane piratom drogowym jeżdżącym po drogach woj. warmińsko-mazurskiego. Bowiem wszystkie 10 sztuk tych samochodów krąży właśnie po północno-wschodnich drogach naszego kraju. Auta wyposażone są w 225-konne, 2-litrowe silniki. Dzięki czemu rozpędzają się do pierwszej "setki" w 6,5sek. Natomiast ich maksymalna prędkość to 236km/h. Wszystkie auta są nieoznakowane i mają kamery zamontowane z przodu i z tyłu.

/ 206. Volkswagen Passat (B6)

Obraz

Na drogach krajowych jeździ już w sumie 10 takich aut. Najmocniejszy Passat ma po maską ukryty silnik V6 o pojemności 3,2l i mocy 255KM. Pozwala on rozpędzić radiowóz do 246km/h, zaś pierwsze 100km/h samochód osiąga już po 6,9sek. Siedem samochodów z 2-litrowymi silnikami ma pod maską równo po 200KM. Pozwalają one rozpędzić VW do 237km/h. Pięć z tych samochodów ma kamery zamontowane z przodu i z tyłu, a spotkać je można na drogach woj. pomorskiego. Pozostałe dwa auta mają silniki 2,0 TDI o mocy 140KM. Wszystkie Passaty są nieoznakowane.

/ 207. Audi A4 (B6)

Obraz

Jedyne A4 jakie jeździ po polskich drogach ma pod maską 102-konny silnik o pojemności 1,6l. Samochód nie należy do demonów szybkości, rozpędza się bowiem do "setki" w 12,6sek., a jego prędkość maksymalna to 190km/h. Samochód jest nieoznakowany, a kamerę ma zamontowaną z przodu.

/ 208. Audi A6

Obraz

Nieoznakowane A6 ma pod maską 2,5 litrowy silnik TDI o mocy 163KM, który rozpędza to spore auto do 222km/h. Samochód jest nieoznakowany, a kamerę ma zamontowaną z przody pojazdu.

/ 209. Citroen C5

Obraz

Jedyny przedstawiciel tej francuskiej marki ma pod maską 170-konny silnik HDi o pojemności 2,2l. Auto do "setki" rozpędza się w 10 sekund, a jego prędkość maksymalna to 219km/h. Samochód jest nieoznakowany, a kamerę ma zamontowaną z przodu.

10 / 2010. Daewoo Nubira

Obraz

Dwulitrowe Nubiry mają pod maską ukryte 136KM. Cóż, silniki nie są zbyt nowoczesne, jednak są w stanie rozpędzić to koreańskie auto do 196km/h. W całej Polsce są jeszcze 4 sztuki tych samochodów. Wszystkie są nieoznakowane i mają kamerę zamontowaną z przodu pojazdu.

11 / 2011. Daewoo Leganza

Obraz

Pod maska Leganzy znajduje się silnik o pojemności 2l i mocy 136KM. Rozpędza on, to spore auto do "setki" w 10,2sek. Natomiast prędkość maksymalna jedynego nieoznakowanego radiowozu z kamerą z przodu to 206km/h.

12 / 2012. Fiat Brava

Obraz

Jedyna nieoznakowana policyjna Brava otrzymała 101-konny silnik o pojemności 1,6l. Rozpędza on auto do 180km/h. Auto otrzymało jedną kamerę zamontowaną z przodu samochodu.

13 / 2013. Ford Focus MkI

Obraz

Focus, w odróżnieniu od Mondeo otrzymał słabszy silnik, dysponujący zaledwie 115KM. Pozwala on rozpędzić, ten nieoznakowany radiowóz do 198km/h. Pierwsze 100km/h pojawia się na prędkościomierzu po 10,2sekundy. Auto, kamerę wideorejestratora ma zamontowaną z przodu.

14 / 2014. Kia Cee'd

Obraz

Jedyny w Polsce Cee'd jeździ z 2-litrowym silnikiem CRDI o mocy 140KM. Jest on w stanie rozpędzić nieoznakowany radiowóz do 188km/h. Zaś pierwszą "setkę" osiąga po 10,5s. Samochód ma zamontowany wideorejestrator z przodu.

15 / 2015. Nissan Maxima

Obraz

Jedyny przedstawiciel japońskiej myśli technicznej w policyjnych garażach ma pod maską zainstalowany 200-konny, 3-litrowy motor. Pozwala on rozpędzić, to spore auto do prędkości 230km/h. Natomiast pierwsze 100km/h osiąga w 8,3sek. po starcie. Nieoznakowany Nissan jest wyposażony w kamerę, która została umieszczona za przednią szybą.

16 / 2016. Opel Astra G

Obraz

Jest to jeden z niewielu oznakowanych radiowozów, który ma na pokładzie wideorejestrator. Niestety auto jest wyposażone w najsłabszy, 8-zaworowy silnik 1,6l o mocy 74KM. Pozwala on rozpędzić Opla do zaledwie 170km/h, a sprint od zera do "setki" zajmuje mu aż 14,5 sekundy.

17 / 2017. Renault Laguna

Obraz

Nieoznakowane Laguny drugiej generacji mają pod maską 2-litrowy silnik dCi, o mocy 150KM. Nieoznakowane pojazdy potrafią się rozpędzić do 210km/h, a wskazówka prędkościomierza do 100km/h dociera po 9,5sek. od startu. Wszystkie auta kamery mają zamontowane z przodu.

18 / 2018. Skoda Superb

Obraz

Obydwa nieoznakowane radiowozy mają zainstalowane kamery zarówno z przodu jak i z tyłu. Skody pod maską mają silniki 1,8TFSI o mocy 160KM, które potrafią rozpędzić auto do 220km/h. Pierwszą "setkę" policyjny Superb osiąga po 8,6sek.

19 / 2019. VW Passat B5

Obraz

Trzy sztuki nieoznakowanych Passatów otrzymało pod maską benzynowe silniki 1,8l o mocy 150KM. Dzięki temu auta mogą rozpędzić się do 221km/h, a pierwsze 100km/h osiągają po 9,2sek. Wszystkie mają kamery zainstalowane z przodu.

20 / 2020. VW Vento

Obraz

Jedyne takie nieoznakowane auto w polskiej policji ma pod maską silnik 1,8l o mocy zaledwie 75KM. Motor rozpędza samochód do 167km/h. Natomiast od zera do 100km/h radiowóz rozpędza się w 14,4sek. Auto ma jedną kamerę zamontowaną za przednią szybą.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę