Poznaliśmy szczegóły Acury NSX nowej generacji

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Podczas Salonu Samochodowego NAIAS w Detroit zadebiutowała Acura NSX nowej generacji. Producent podał już wiele szczegółów dotyczących tego pojazdu.

Zaprojektowana i wyprodukowana w Stanach Zjednoczonych Acura odznacza się klasycznymi proporcjami z obniżoną i poszerzoną sylwetką, przyciągającymi wzrok powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w oryginalnym NSX-ie sprzed 25 lat. Charakterystyczne boczne wloty powietrza oraz płynnie wyprofilowane słupki C pomagają w przekierowaniu strumienia powietrza chłodzącego do centralnie zamontowanego silnika, jak również w kierunku tylnej części nadwozia, co poprawia docisk auta do jezdni.

Konstruktorzy mocno pracowali nad aerodynamiką, zarówno pod kątem uzyskania odpowiedniej siły docisku, jak i wydajnego chłodzenia. NSX został poddany zakrojonym na szeroką skalę testom w tunelu aerodynamicznym. Dzięki nim zmodyfikowano zastosowane w prototypie wloty powietrza na masce, nadkolach i z boku oraz tylny spojler. NSX ma 4 470 cm długości (o 80 mm więcej niż prototyp), 1 940 mm szerokości (+25 mm), 1 215 mm wysokości (+15 mm), natomiast rozstaw osi to 2 630 mm (+20 mm). Bez zmian pozostał rozstaw kół, jednak kabina została nieznacznie przesunięta do przodu.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

- Podobnie jak w przypadku oryginalnego NSX-a stworzyliśmy kokpit typu „human support”, zapewniający łatwe sterowanie wszystkimi funkcjami pokładowymi oraz doskonałą widoczność i wszechstronność - powiedział lider projektu, Johnathan Norman. We wnętrzu na uwagę zasługują zapewniające dobre podparcie i komfort fotele, które dodatkowo ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Tablicę przyrządów wyposażono w dynamiczny wyświetlacz TFT, który prezentuje grafikę i informacje właściwe dla wybranego przez kierowcę trybu pracy.

W centralnej konsoli znajduje się przycisk „Power”, przygotowujący hybrydowy układ napędowy. Umieszczono go w środkowej części pokrętła nowego systemu Integrated Dynamics System. Pod panelem tablicy wskaźników projektanci wyeksponowali nieosłonięty element ramy, będący częścią struktury podwozia. Uzupełnieniem całości jest bardzo cienki słupek A i nisko umieszczona tablica przyrządów.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Pod maską pracuje nowy, umieszczony centralnie i podwójnie doładowany silnik V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 st. Współpracuje on z 9-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DCT. Motor wyposażono w zwarty, sportowy układ rozrządu oraz układ smarowania z suchą miską olejową, co pomogło obniżyć środek ciężkości. Silnik elektryczny napędu bezpośredniego, umieszczony z tyłu pomiędzy jednostką benzynową i skrzynią biegów zapewnia wsparcie podczas przyspieszania, hamowania i zmiany biegów. Przednie koła Acury są napędzane przez dwa niezależne silniki elektryczne o wysokiej mocy. Ich funkcją jest również dynamiczne sterowanie momentem obrotowym. W rezultacie samochód rusza ze startu zatrzymanego przy „zerowym opóźnieniu”.

Nadwozie NSX wykorzystuje ramę przestrzenną - wewnętrzną ramę wykonaną z aluminium, stali o bardzo wysokiej wytrzymałości oraz innych zaawansowanych materiałów. Ponadto podłoga została zbudowana z włókna węglowego a panele podwozia z połączenia aluminium i kompozytu SMC. Auto wyposażono w pakiet Advanced Sports Package, w którym rozmieszczenie motoru spalinowego, dwóch silników elektrycznych oraz akumulatora i jednostki sterującej systemem Sport Hybrid, zostało zoptymalizowane w taki sposób, by skoncentrować masę samochodu w najniższym punkcie jego centralnej części, co miało na celu poprawę osiągów dynamicznych. W przenoszeniu mocy układu napędowego na asfalt pomagają wyczynowe opony ContiSportContact w rozmiarze 245/35Z R19 z przodu i 295/30Z R20 z tyłu, zamontowane na obręczach o wymiarach odpowiednio 19x8,5 oraz 20x11 cali. Hamowanie zapewniają węglowo-ceramiczne tarcze z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu.

Obraz
© (fot. zdjęcie producenta)

Precyzję prowadzenia potęguje system napędu na wszystkie koła Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Dribe, zapewniający szybkie reakcje na wszystkie polecenia kierowcy - zarówno te pochodzące z układu kierowniczego i hamulcowego, jak i przepustnicy. Dba on również o zachowanie stabilności jazdy i pełnej kontroli podczas przyspieszania. Z kolei układ Agile Handling Assist wykorzystuje niewielką ilość momentu obrotowego hamowania, aby zwiększyć kierowalność oraz stabilność dynamiczną samochodu. Kierowca będzie miał do wyboru cztery tryby jazdy - Quiet, Sport, Sport+ i Track. System dostosowuje pracę zespołu napędowego, przekładni i podwozia do warunków jazdy i wymagań prowadzącego.

Acura NSX będzie produkowana wyłącznie w należącym do Hondy centrum Performance Manufacturing Center (PMC) w Marysville w stanie Ohio, gdzie zespół około 100 wykwalifikowanych pracowników będzie prowadził prace związane ze składaniem całego nadwozia, lakierowaniem i ostatecznym montażem z wykorzystaniem krajowych i importowanych podzespołów. Dzięki tworzeniu konstrukcji nadwozia na miejscu, Acura sprawuje całkowitą kontrolę nad jakością wykonania auta, włączając w to zapewnienie odpowiedniej wytrzymałości konstrukcyjnej, precyzyjne spasowanie zawieszenia oraz zachowanie wysokiej jakości wykończenia na każdym etapie prac.

Źródło: Honda

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła