Poznaliśmy cenę nowego Forda Focusa. Jest wyjątkowo atrakcyjna

Nowy Ford Focus szturmem wchodzi na polski rynek jako najnowszy, a jednocześnie jeden z najtańszych kompaktów, jakie można kupić. Cena zaskoczyła nawet nas.

Nowy Ford Focus jest przestronniejszy i lepiej wyposażony od poprzednika. Na chwilę obecną jest również tańszy
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Ford
Marcin Łobodziński

Przypominam, że chodzi o zupełnie nową generację kompaktu Forda, który zadebiutował ledwie kilka tygodni temu. Auto zbudowano na nowej platformie C2, która ma o 53 mm większy rozstaw osi od poprzednika, a samochód jest lżejszy o 90 kg. Samochód występuje w dwóch wersjach nadwozia: pięciodrzwiowy hatchback i kombi.

Nowy Ford Focus 2018
© Materiały prasowe | Ford

Samochód będzie dostępny z zupełnie nowymi silnikami o znajomych nazwach 1.0 EcoBoost oraz 1.5 TDCi. Na razie importer podał cenę inauguracyjnej wersji Focusa - wynosi ona 63 900 zł**. Mowa o specyfikacji Trend. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in.:

  • klimatyzację manualną,
  • radioodtwarzacz CD/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2", sześć głośników, bluetooth i port USB,
  • światła do jazdy dziennej LED,
  • przednie światła przeciwmgielne,
  • system pozwalający uniknąć zderzenia z innymi pojazdami i pieszymi Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania,
  • asystenta pasa ruchu Lane Keeping Alert,
  • "inteligentny" ogranicznik prędkości.
Nowy Ford Focus 2018
© Materiały prasowe | Ford

Tak wyposażone auto ma pod maską 100-konny silnik benzynowy 1.0 EcoBoost, który podczas jazdy z niskim obciążeniem może odłączyć z pracy jeden z trzech cylindrów. Motor ten współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną.

Dla porównania, nowy Ford Focus bardzo dobrze wypada na tle swoich dwóch najmocniejszych rywali rynkowych. Za Volkswagena Golfa trzeba zapłacić od 63 280 zł, ale mówimy tu o wersji 1.0 TSI o mocy 85 KM z pięciobiegową skrzynią manualną. Bardziej porównywalna odmiana 110-konna kosztuje już 68 780 zł. Z kolei Opel Astra ze 100-konnym motorem 1.4 kosztuje 61 400 zł, ale i tu bardziej porównywalną ofertą jest wersja 1.0 Turbo 105 KM za 66 200 zł.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę