Poznaliśmy cenę nowego Forda Focusa. Jest wyjątkowo atrakcyjna
Nowy Ford Focus szturmem wchodzi na polski rynek jako najnowszy, a jednocześnie jeden z najtańszych kompaktów, jakie można kupić. Cena zaskoczyła nawet nas.
Przypominam, że chodzi o zupełnie nową generację kompaktu Forda, który zadebiutował ledwie kilka tygodni temu. Auto zbudowano na nowej platformie C2, która ma o 53 mm większy rozstaw osi od poprzednika, a samochód jest lżejszy o 90 kg. Samochód występuje w dwóch wersjach nadwozia: pięciodrzwiowy hatchback i kombi.
Samochód będzie dostępny z zupełnie nowymi silnikami o znajomych nazwach 1.0 EcoBoost oraz 1.5 TDCi. Na razie importer podał cenę inauguracyjnej wersji Focusa - wynosi ona 63 900 zł**. Mowa o specyfikacji Trend. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in.:
- klimatyzację manualną,
- radioodtwarzacz CD/MP3 Myconnection z wyświetlaczem 4,2", sześć głośników, bluetooth i port USB,
- światła do jazdy dziennej LED,
- przednie światła przeciwmgielne,
- system pozwalający uniknąć zderzenia z innymi pojazdami i pieszymi Pre-Collision Assist z funkcją automatycznego hamowania,
- asystenta pasa ruchu Lane Keeping Alert,
- "inteligentny" ogranicznik prędkości.
Tak wyposażone auto ma pod maską 100-konny silnik benzynowy 1.0 EcoBoost, który podczas jazdy z niskim obciążeniem może odłączyć z pracy jeden z trzech cylindrów. Motor ten współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną.
Dla porównania, nowy Ford Focus bardzo dobrze wypada na tle swoich dwóch najmocniejszych rywali rynkowych. Za Volkswagena Golfa trzeba zapłacić od 63 280 zł, ale mówimy tu o wersji 1.0 TSI o mocy 85 KM z pięciobiegową skrzynią manualną. Bardziej porównywalna odmiana 110-konna kosztuje już 68 780 zł. Z kolei Opel Astra ze 100-konnym motorem 1.4 kosztuje 61 400 zł, ale i tu bardziej porównywalną ofertą jest wersja 1.0 Turbo 105 KM za 66 200 zł.