Powstaje Honda NT1100. To sportowy turystyk na bazie modelu Africa Twin
Już od pewnego czasu pojawiają się plotki, że Honda pracuje nad motocyklem sportowo-turystycznym. Wcześniej dowiedzieliśmy się, że będzie się nazywał NT1100, a teraz pojawiły się europejskie dokumenty homologacyjne zdradzające pierwsze szczegóły.
Honda wraca do klasy motocykli sportowo-turystycznych, a przy okazji znowu skorzysta z oznaczenia NT. Co więcej, po modelu CMX1100 Rebel będzie to kolejny, który wykorzysta silnik z kultowej Afriki Twin. W przypadku Hondy NT1100 podobieństw może być więcej.
Dowiedzieliśmy się, że Honda NT1100 ma wewnętrzne oznaczenie SC84. Litera C w japońskiej marce oznacza motocykl z silnikiem o pojemności powyżej 900 cm3, natomiast S to model drogowy (w odróżnieniu od D dla tych z możliwościami offroadowymi).
Jak łatwo się domyślić, patrząc po modelach CRF1100L Africa Twin i CMX1100 Rebel, Honda NT1100 będzie oferowana w dwóch wersjach oznaczonych literami A i D. NT1100A ma być modelem podstawowym z manualną przekładnią, natomiast NT1100D będzie wyposażony w dwusprzęgłową skrzynię DCT i kilka dodatków, jak wyższa szyba.
Za napęd oczywiście posłuży dobrze znany dwucylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1084 cm3. Należy się spodziewać wersji z modelu Africa Twin, a to oznacza maksymalną moc 102 KM przy 7500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 6250 obr./min.
Dokumenty homologacyjne pokazały, że Honda NT1100 będzie nieco mniejsza od swojej wyprawowej siostry. Rozstaw osi ma wynosić 1534 mm, całkowita długość 2240 mm, a szerokość 864 mm. Wysokość modelu NT1100A ma być równa 1359 mm, a w przypadku wersji z wyższą szybą 1524 mm. Podstawowa wersja ma ważyć 238 kg, a wyposażona w DSG 248 kg.
Złożenie dokumentów homologacyjnych sugeruje, że Honda NT1100 pojawi się już niedługo. Możliwe, że premiera będzie miała miejsce w drugiej połowie listopada w trakcie targów EICMA 2021.