Plotki się potwierdziły. Oto Honda CMX1100 Rebel

Zgodnie z przewidywaniami do oferty Hondy dołącza Rebel z silnikiem 1100. Wreszcie japoński cruiser otrzyma napęd, jakiego mu brakowało i stanie się konkurencją dla typowych maszyn z tego segmentu.

Honda CMX1100 RebelHonda CMX1100 Rebel
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Honda
Szymon Jasina

Do tej pory Honda oferowała model CMX500 Rebel. Choć silnik o pojemności 500 cm3 ma swoje zalety i wersja ta na pewno dalej będzie znajdować zwolenników, to Japończykom brakowało modelu z większą jednostką napędową. Jest to 2-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1084 cm3, znany z Hondy CRF1100L Africa Twin. Przy czym w Rebelu jest on nieco słabszy – jego maksymalna moc to 87 KM osiągane przy 7000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 98 Nm przy 4750 obr./min. O płynność reakcji na niskich obrotach ma dbać cięższe koło zamachowe.

Podobnie jak w modelu turystycznym, również Honda CMX1100 Rebel oferowana będzie z manualną skrzynią biegów lub przekładnią dwusprzęgłową (DCT). Do tego zastosowano elektroniczną przepustnicę. Jednym z atrybutów każdego cruisera jest jego dźwięk. Inżynierowie Hondy zaprojektowali więc układ wydechowy Rebela, aby generował on charakterystyczny basowy dźwięk.

Honda CMX1100 Rebel
Honda CMX1100 Rebel © Materiały prasowe | Honda

W stylistyce Hondy CMX1100 Rebel postawiono na minimalizm. Odsłonięta rama i silnik, krótkie błotniki, bezkołnierzowy zbiornik paliwa o pojemności 13,6 l czy okrągłe światło tworzą jednoznaczny styl tego motocykla. Typowo dla tego typu jednośladów siedzi się nisko – na wysokości 700 mm – ale stóp nie trzyma się tak daleko z przodu, jak w wielu innych cruiserach. Na Rebelu pozycja jest bardziej wyprostowana. Nie jest to szczególnie ciężki motocykl jak na swój segment, gdyż waży 223 kg (ze skrzynią DCT 10 kg więcej).

Honda przygotowała od razu trochę akcesoriów zmieniających wygląd i stronę praktyczną modelu CMX1100 Rebel. Można więc zdecydować się na 2-osobowe siedzisko (a także dodać do niego oparcia dla pasażera), przednią owiewkę, szybę czy sakwy.

Honda CMX1100 Rebel
Honda CMX1100 Rebel © Materiały prasowe | Honda

Rama Hondy CMX1100 Rebel oczywiście została zmodyfikowana względem modelu 500. Przedni widelec ma golenie o średnicy 43 mm, natomiast z tyłu pracują 2 amortyzatory 12,5 mm. Jeśli chodzi o system hamulcowy, to z przodu znalazła się jedna tarcza o średnicy 330 mm z czterotłoczkowym zaciskiem, a z tyłu tarcza o średnicy 256 z jednotłoczkowym zaciskiem.

Oczywiście mimo wyglądu Honda CMX1100 Rebel to nowoczesna maszyna. Jej silnik ma możliwość wyboru trybu jazdy. Tak samo można dostosować pracę skrzyni DCT. Motocykl został wyposażony w światła LED, cyfrowy wyświetlacz i gniazdo USB.

Honda CMX1100 Rebel
Honda CMX1100 Rebel © Materiały prasowe | Honda
Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro