Plotki się potwierdziły. Oto Honda CMX1100 Rebel
Zgodnie z przewidywaniami do oferty Hondy dołącza Rebel z silnikiem 1100. Wreszcie japoński cruiser otrzyma napęd, jakiego mu brakowało i stanie się konkurencją dla typowych maszyn z tego segmentu.
Do tej pory Honda oferowała model CMX500 Rebel. Choć silnik o pojemności 500 cm3 ma swoje zalety i wersja ta na pewno dalej będzie znajdować zwolenników, to Japończykom brakowało modelu z większą jednostką napędową. Jest to 2-cylindrowy rzędowy silnik o pojemności 1084 cm3, znany z Hondy CRF1100L Africa Twin. Przy czym w Rebelu jest on nieco słabszy – jego maksymalna moc to 87 KM osiągane przy 7000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 98 Nm przy 4750 obr./min. O płynność reakcji na niskich obrotach ma dbać cięższe koło zamachowe.
Podobnie jak w modelu turystycznym, również Honda CMX1100 Rebel oferowana będzie z manualną skrzynią biegów lub przekładnią dwusprzęgłową (DCT). Do tego zastosowano elektroniczną przepustnicę. Jednym z atrybutów każdego cruisera jest jego dźwięk. Inżynierowie Hondy zaprojektowali więc układ wydechowy Rebela, aby generował on charakterystyczny basowy dźwięk.
W stylistyce Hondy CMX1100 Rebel postawiono na minimalizm. Odsłonięta rama i silnik, krótkie błotniki, bezkołnierzowy zbiornik paliwa o pojemności 13,6 l czy okrągłe światło tworzą jednoznaczny styl tego motocykla. Typowo dla tego typu jednośladów siedzi się nisko – na wysokości 700 mm – ale stóp nie trzyma się tak daleko z przodu, jak w wielu innych cruiserach. Na Rebelu pozycja jest bardziej wyprostowana. Nie jest to szczególnie ciężki motocykl jak na swój segment, gdyż waży 223 kg (ze skrzynią DCT 10 kg więcej).
Honda przygotowała od razu trochę akcesoriów zmieniających wygląd i stronę praktyczną modelu CMX1100 Rebel. Można więc zdecydować się na 2-osobowe siedzisko (a także dodać do niego oparcia dla pasażera), przednią owiewkę, szybę czy sakwy.
Rama Hondy CMX1100 Rebel oczywiście została zmodyfikowana względem modelu 500. Przedni widelec ma golenie o średnicy 43 mm, natomiast z tyłu pracują 2 amortyzatory 12,5 mm. Jeśli chodzi o system hamulcowy, to z przodu znalazła się jedna tarcza o średnicy 330 mm z czterotłoczkowym zaciskiem, a z tyłu tarcza o średnicy 256 z jednotłoczkowym zaciskiem.
Oczywiście mimo wyglądu Honda CMX1100 Rebel to nowoczesna maszyna. Jej silnik ma możliwość wyboru trybu jazdy. Tak samo można dostosować pracę skrzyni DCT. Motocykl został wyposażony w światła LED, cyfrowy wyświetlacz i gniazdo USB.