Honda Rebel otrzyma silnik 1100. Tego Japończykom brakowało
Stylizowana na cruisera Honda CMX500 Rebel ma jeden problem - za mały silnik. Co prawda model ten wypełnia niezagospodarowaną lukę na rynku, ale nie da się ukryć, że brakuje Rebela z większą i mocniejszą jednostką. Wygląda na to, że wreszcie się go doczekamy.
W internecie pojawiły się szkice patentowe, które pokazują Hondę Rebel z większym silnikiem. Nie jest to niespodzianka, gdyż od jakiegoś czasu pojawiają się plotki, że Japończycy wreszcie przygotują taką wersję swojego cruisera.
Za napęd miałby odpowiadać dwucylindrowy rzędowy silnik z modelu CRF1100L Africa Twin. Może nie ma on charakterystyki typowej dla cruiserów, ale 102 KM i 105 Nm to wartości, które pozwolą Hondzie Rebel konkurować z dużymi motocyklami konkurencji. Możliwe, że inżynierowie nieco inaczej zestroją ten silnik na potrzeby tego modelu, ale jego parametry powinny być zbliżone.
Na rysunkach patentowych wyraźnie widać, że będziemy mieć do czynienia z rzędową dwójką, a zatem to niemal pewne, że będzie to wspomniana jednostka o pojemności 1084 cm3. Co ciekawe, na szkicach nie umieszczono dźwigni sprzęgła, a to może oznaczać, że duży Rebel otrzyma dwusprzęgłową skrzynię automatyczną, która oferowana jest też w modelu Africa Twin.
Na razie nie znane są żadne oficjalne informacje, ale pojawienie się rysunków patentowych oznacza, że pojawiające się od dawna plotki wreszcie nabierają realnych kształtów.