Trwa ładowanie...

10 lat dwusprzęgłowych skrzyń biegów w motocyklach Hondy

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów to rozwiązanie, które w motocyklach Hondy ułatwia jazdę już od 10 lat. W niektórych modelach nawet ponad połowa sprzedawanych w Europie egzemplarzy wyposażona jest w to udogodnienie. Jest ono szczególnie popularne w modelach stworzonych do dalekich podróży.

Modele Hondy dostępne ze skrzynią dwusprzęgłowąModele Hondy dostępne ze skrzynią dwusprzęgłowąŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda
d1u6y09
d1u6y09

Dwusprzęgłowe skrzynie biegów w motocyklach działają tak samo jak w samochodach. W praktyce są to przekładnie automatyczne, które obsługiwane są dzięki dwóm sprzęgłom – jednemu dla biegów nieparzystych i drugiemu dla parzystych. Dzięki temu zmiana przełożenia jest natychmiastowa (następny bieg niejako czeka gotowy w kolejce) oraz płynna. Przez 10 lat stosowania tego rozwiązania w swoich motocyklach Honda stale je poprawiała.

W Europie dwusprzęgłowe skrzynie zadebiutowały w motocyklach Hondy 10 lat temu i do dziś sprzedano ponad 140 tys. egzemplarzy z takim rozwiązaniem. Pierwszą taką maszyną był VFR1200F, a do dziś dwusprzęgłową skrzynię montowano w 10 różnych modelach. Aktualnie największą popularnością cieszy się ona w dużym Gold Wingu. W jego przypadku w 2019 r. aż 67 proc. sprzedanych egzemplarzy miało dwusprzęgłową skrzynię.

skrzynia biegów Materiały prasowe
Skrzynia dwusprzęgłowa HondyŹródło: Materiały prasowe, fot: Honda

Również inne turystyczne modele chętnie wybierane są z tą opcją. W przypadku NC750X odsetek ten wynosi 52 proc., a kultowa Africa Twin w 45 proc. opuszcza europejskie salony z dwusprzęgłową skrzynią. Nic dziwnego. Maszyny te mają umożliwić długie podróże w maksymalnym komforcie, więc automat wpisuje się w to idealnie.

d1u6y09

Jak działają dwusprzęgłowe skrzynie w motocyklach Hondy? Mogą pracować w trybie automatycznym, w którym dobierają przełożenie na podstawie aktualnej prędkości, obrotów i otwarcia przepustnicy. Alternatywnie można też włączyć tryb manualny obsługiwany przełącznikami na kierownicy.

Pełne szkolenie na motocykl - zmiana z 4 kółek na 2 może boleć!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj