Polak przejechał 1/4 mili w czasie poniżej 8 sekund

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

22 września na zawodach "Das Drag Day" w niemieckim Bitfurgu Grzegorz Staszewski pobił swój rekord Polski, osiągając na dystansie 1/4 mili czas 7,896 s.

Zawodnik i jego Corvette pojechali do Bitburga z myślą o zejściu poniżej 8 s na tym dystansie. Najlepszy rezultat Staszewskiego i jednocześnie rekord Polski udało mu się pobić dwukrotnie. - Jeszcze w sobotę, po pierwszych ustawieniach samochodu zaliczyliśmy wynik przejazdu w 8,048 s. Później spędziliśmy noc na dopracowaniu parametrów i w niedzielę stanęliśmy do kolejnej próby, podczas której udało się ustanowić nasz cel. To był najlepszy wynik na tych zawodach i drugi rezultat w historii toru. Cały sezon kończymy na 3 miejscu w Europie i 4 na świecie w klasyfikacji samochodów z napędem na 4 koła - powiedział kierowca Castrol EDGE Team.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Zawody "Das Drag Day" różnią się od większości imprez tego typu. Są one rozgrywane według zasady "tune and drive", w której kierowcy modyfikują usawienia, poprawiają osiągi i stają do kolejnych prób na torze. Impreza jest otwarta, każdy może na nią przyjechać i sprawdzić swoje umiejętności oraz możliwości pojazdu. Nie ma natomiast rywalizacji pomiędzy dwoma zawodnikami.

Corvette Staszewskiego jest napędzana doładowanym silnikiem V8 o mocy dochodzącej, zależnie od paliwa i ustawień, nawet do 2 000 KM. Konstrukcję stworzono od podstaw w Polsce z szerokim wykorzystaniem kevlaru i włókien węglowych. Auto przyspiesza do "setki" w mniej niż dwie sekundy, zaś rozpędzenie do 200 km/h trwa drugie tyle.

Obraz
© (fot. Materiały prasowe)

Warto dodać, że Castrol jest zaangażowany w próbę bicia innego rekordu na dystansie 1/4 mili. Jason DiSalvo za kierownicą motocykla Castrol Rocket spróbuje ustanowić największą prędkość na lądzie. Maszyna posiada dwa silniki o mocy ponad 1 000 km/h i ma przekroczyć barierę 640 km/h, przy dotychczasowym rekordzie 606 km/h. DiSalvo będzie próbował pobić rekord w dniach 10-14 października.

Castrol Rocket wygląda nietypowo jak na motocykl, gdyż konstruktorzy musieli zminimalizować opór powietrza. Długość nadwozia w kształcie cygara to 7,77 m, zaś dzięki zastosowaniu włókien węglowych i kevlaru jest ono bardzo lekkie. Przy prędkości powyżej 600 km/h wymagane są specjalne opony, szerokością przypominające te z samochodów - dostarczy je Goodyear. Do hamowania natomiast używane są spadochrony.

Źródło: Castrol

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę