Trwa ładowanie...

Pijany za kierownicą? Według partii KORWiN, wszystko jest OK

Pijany za kierownicą? Według partii KORWiN, wszystko jest OKŹródło: REPORTER, fot: Piotr Tracz/REPORTER
d4apjgb
d4apjgb

Janusz Korwin-Mikke, lider partii KORWiN, potwierdził, że jest za tym, by limit zawartości alkoholu we krwi kierowcy wynosił w Polsce maksymalnie 1 promil. Co więcej, te wartości byłyby zróżnicowane w zależności od płci kierowcy.

Według Korwin-Mikkego, mężczyźni mogliby prowadzić samochód mając maksymalnie 1 promil alkoholu we krwi, dla kobiet natomiast dopuszczalna dawka wynosiła by 0,6 promila. Obecny limit w polskim prawie to 0,2 promila.

W rozmowie w 3 programie Polskiego Radia, lider partii KORWiN podkreślał, że więcej wypadków drogowych w Polsce powodują trzeźwi kierowcy, niż pijani. A za przykład bezpiecznego zachowania kierowców po spożyciu, podał realia australijskie, gdzie nie ma limitu zawartości alkoholu we krwi. Prowadzący auto „po kieliszku” ma natomiast obowiązek jazdy poboczem, z włączonymi światłami awaryjnymi i maks. prędkością 30 km/h. Korwin-Mikke przyznał tez wcześniej, że zdarzyło mu się prowadzić samochód po wypiciu dwóch butelek wina.

Przypomnijmy, że europoseł Janusz Korwin-Mikke ma dość awangardowe spojrzenie na motoryzacyjne regulacje, najczęściej nie idące w parze z obowiązującym prawem. Jednym z jego wcześniejszych pomysłów było zniesienie obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa przez dorosłych. Niepełnoletni, jako "ubezwłasnowolnieni" według Mikkego, musieli by mieć pasy zapięte. Natomiast nakazywanie tego osobom pełnoletnim, jest ograniczeniem ich obywatelskich swobód. Argumentem za niezapinaniem miało być też to, że w wielu wypadkach ludzie uratowali się, wypadając z samochodu, co nie byłoby możliwe, gdyby mieli pasy zapięte. Według policyjnych statystyk, takie przypadki stanowią mniej niż promil zdarzeń i najczęściej brak zapiętych pasów kończy się śmiercią lub poważnymi obrażeniami ciała. W Polsce policja łapie na drogach rocznie ponad 150 tys. pijanych kierujących pojazdami, a jadący na podwójnym gazie powodują około 2 tys. wypadków. Ginie w nich na miejscu ponad pół tysiąca osób. Od kilku lat te statystyki systematycznie
ulegają poprawie, ale nadal plasujemy się w ścisłej, europejskiej czołówce pod względem wypadków drogowych i nietrzeźwych kierujących.

d4apjgb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4apjgb
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj