Pijany za kierownicą? Według partii KORWiN, wszystko jest OK 

Obraz
Źródło zdjęć: © REPORTER | Piotr Tracz/REPORTER

Janusz Korwin-Mikke, lider partii KORWiN, potwierdził, że jest za tym, by limit zawartości alkoholu we krwi kierowcy wynosił w Polsce maksymalnie 1 promil. Co więcej, te wartości byłyby zróżnicowane w zależności od płci kierowcy.

Według Korwin-Mikkego, mężczyźni mogliby prowadzić samochód mając maksymalnie 1 promil alkoholu we krwi, dla kobiet natomiast dopuszczalna dawka wynosiła by 0,6 promila. Obecny limit w polskim prawie to 0,2 promila.

W rozmowie w 3 programie Polskiego Radia, lider partii KORWiN podkreślał, że więcej wypadków drogowych w Polsce powodują trzeźwi kierowcy, niż pijani. A za przykład bezpiecznego zachowania kierowców po spożyciu, podał realia australijskie, gdzie nie ma limitu zawartości alkoholu we krwi. Prowadzący auto „po kieliszku” ma natomiast obowiązek jazdy poboczem, z włączonymi światłami awaryjnymi i maks. prędkością 30 km/h. Korwin-Mikke przyznał tez wcześniej, że zdarzyło mu się prowadzić samochód po wypiciu dwóch butelek wina.

Przypomnijmy, że europoseł Janusz Korwin-Mikke ma dość awangardowe spojrzenie na motoryzacyjne regulacje, najczęściej nie idące w parze z obowiązującym prawem. Jednym z jego wcześniejszych pomysłów było zniesienie obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa przez dorosłych. Niepełnoletni, jako "ubezwłasnowolnieni" według Mikkego, musieli by mieć pasy zapięte. Natomiast nakazywanie tego osobom pełnoletnim, jest ograniczeniem ich obywatelskich swobód. Argumentem za niezapinaniem miało być też to, że w wielu wypadkach ludzie uratowali się, wypadając z samochodu, co nie byłoby możliwe, gdyby mieli pasy zapięte. Według policyjnych statystyk, takie przypadki stanowią mniej niż promil zdarzeń i najczęściej brak zapiętych pasów kończy się śmiercią lub poważnymi obrażeniami ciała. W Polsce policja łapie na drogach rocznie ponad 150 tys. pijanych kierujących pojazdami, a jadący na podwójnym gazie powodują około 2 tys. wypadków. Ginie w nich na miejscu ponad pół tysiąca osób. Od kilku lat te statystyki systematycznie
ulegają poprawie, ale nadal plasujemy się w ścisłej, europejskiej czołówce pod względem wypadków drogowych i nietrzeźwych kierujących.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła