Plasujący się w czołówce swojego segmentu pod względem wolumenu sprzedaży model Peugeot 407 został poddany zmianom modernizacyjnym. Samochód producenta znad Sekwany zadebiutuje na rynku niemieckim już we wrześniu, a ceny (podobnie jak w przypadku poprzednika) zaczynają się od 22 650 EUR.
Jak wynika z danych dotyczących rynku europejskiego, model Peugeot 407 znalazł w ubiegłym roku łącznie 114 018 nabywców, co w porównaniu z wynikiem za 2006 oznacza spadek o ponad 26%. Udział produktu w segmencie (auta klasy wyższej średniej) wyniósł 10,7%.
Peugeot 407 wyprzedziły w 2007 roku następujące modele:
- Volkswagen Passat: 313 793 sztuk
- Ford Mondeo: 152 500 sztuk
- Opel Vectra/Signum: 119 078 sztuk
- Peugeot 407: 114 018 sztuk
- Toyota Avensis: 106 886 sztuk
Na rodzimym rynku francuskim Peugeot 407 znalazł w maju bieżącego roku prawie 2,3 tys. klientów, a wynik skumulowany to 12 648 sztuk (19-ta pozycja w rankingu najpopularniejszych modeli).
Po czterech latach od premiery gama Peugeot 407 doczekała się zmian modernizacyjnych. Auta w wersji limuzyna, kombi oraz coupe poznać można teraz po delikatnych modyfikacjach stylizacyjnych, które dotyczą wyglądu przedniej części nadwozia, a także tylnego zderzaka i klosza reflektorów. Kabina pasażerska oferuje teraz podróżującym jeszcze więcej komfortu, wzbogacona została gama dostępnych kolorów oraz rodzajów tapicerki.
W Peugeot 407 użytkownik będzie mógł teraz zamówić również przednie czujniki parkowania, natomiast system nawigacji korzysta z informacji zgromadzonych na twardym dysku, a nie z DVD.
Gamę silników Peugeot 407 stanowią do wyboru trzy jednostki benzynowe oraz cztery diesle (wachlarz mocy od 109 do 204 KM). Zmiany wprowadzono w przypadku motoru wysokoprężnego 2.0, który spełnia obowiązujące od przyszłego roku normy czystości Euro 5. Moc została zwiększona ze 136 do 140 KM, natomiast średnie zużycie paliwa to 5,6 litra na 100 km (wcześniej 5,9 l/100km), przy emisji CO2 wynoszącej 150 g/km.
Ceny gamy Peugeot 407 na rynku niemieckim nie ulegają zmianie, zaczynając się od 22 650 EUR za limuzynę (odmiana SW to wydatek co najmniej 23 450 EUR, a coupe od 30 350 EUR).
Źródła: Rafał Żaglewski (IBRM Samar)