PEUGEOT 407
Lata produkcji | 2004 - 2010 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; coupe; sedan |
Silniki | 1.8 16v (116KM) 1.8 16v (125KM) 2.0 16v (143KM) 2.0 16v (136KM) 2.2 16v (160KM) 3.0 i V6 24V (211KM) 1.6 HDi (110KM) 2.0 HDi (163KM) 2.0 HDi (140KM) 2.2 HDi (170KM) 2.7 HDi V6 24V (205KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2724 |
Długość (mm) | 4676-4815 |
Szerokość (mm) | 1811-1868 |
Wysokość (mm) | 1399-1494 |
Marka |
Peugeot 407, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. Zadebiutował w 2004 roku na salonie w Genewie, jako następca modelu 406. Stylistycznie znacznie odbiega od poprzednika i wyznacza nowy kierunek w projektowaniu aut przez markę Peugeot. Powstawał w trzech wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowe coupe. Sedan oraz kombi w 2008 roku poddano modernizacji. Technologicznie powstał na konstrukcji podwozia, którą wykorzystuje również inny model koncernu PSA, czyli Citroen C5. Model 407 jest tylko nieznacznie większy od swojego poprzednika. Dość ciekawe rozwiązanie zastosowano w przypadku zawieszenia, które stanowią z przodu trójkątne wahacze poprzeczne, a z tyłu system wielowahaczowy. W najmocniejszych wersjach z silnikiem V6, również z system zmiennej amortyzacji AMVAR. Produkcja odbywa się we francuskich zakładach w Rennes we Francji. Następcą modelu 407 jest zupełnie nowy, nieco większy model Peugeot 508. Na rynku konkuruje z takimi modelami jak:
Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Renault Laguna, Opel Insignia czy Citroen C5.