Trwa ładowanie...
katalog
12-09-2006 11:26

Peugeot 207 kontra Renault Clio III

Peugeot 207 kontra Renault Clio III
d2joget
d2joget

Samochody dwóch francuskich firm - Peugeot i Renault od dawna ze sobą rywalizują o klienta. Ta rywalizacja trwa nadal, a po utworzeniu grupy PSA (Peugeot-Citroën) nawet jeszcze bardziej.

Obie firmy w swojej ofercie mają bowiem samochody występujące w tych samych segmentach. Takimi są modele Peugeot 207 i Renault Clio III, które niedawno w nowej szacie konstrukcyjnej pojawiły się na rynkach całej Europy i nie tylko. Clio III pojawiło się wcześniej od 207, zachowało nazwę swojego poprzednika z wyróżniającą kolejną liczbą, wskazującą na nową generację modelu. Natomiast Peugeot 207 nie zastępuje swojego poprzednika. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10441/renault-clio-iii-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Model 206 jest dalej wytwarzany i to od 1998 r, co tylko świadczy o jego udanej konstrukcji.

Cechy szczególne

Oba porównywane pojazdy wraz z Fiatem Grande Punto, japońską Toyotą Yaris II i w mniejszym zakresie Oplem Corsą czwartej generacji tworzą nową, szczególną grupę – powiększony segment B. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10441/peugeot-207-1-b.jpeg',500,334) ) |
| --- | Ich konstrukcja na pewno nie ustępuje pojazdom segmentu C, natomiast wymiary zewnętrzne i wewnętrzne są nieco mniejsze. Wymieniając zalety konstrukcji trzeba zwrócić uwagę na najważniejsze rozwiązanie techniczne osobowego samochodu z samonośnym nadwoziem. Jest nim płyta podłogowa. To ona w dużej mierze decyduje o bezpieczeństwie – chronieniu jadących przed skutkami zderzeń, a także przed wystąpieniem wypadku – usztywnia nadwozie i do niej mocowane zawieszenie stabilizuje pojazd w ruchu. W przypadku Peugeota jest oznaczona nr 1, w grupie PSA przeznaczona dla całej rodziny pojazdów segmentu B. W przypadku Clio III również spełnia taką rolę dla pojazdów marek Renault i Nissan.
W modelach: 207 i Clio III doszukalibyśmy się jeszcze innych cech szczególnych. Będzie je łatwiej znaleźć u Peugeota 207 np. wyróżniająca się sylwetka nadwozia.

d2joget

ZAPRASZAMY DO GALERII 207ZAPRASZAMY DO GALERII 207

Silniki

W obu pojazdach mamy dużą ofertę silników. W przypadku Peugeota 207 sześć silników, w Clio III o jeden mniej. W jednym i drugim modelu są do wyboru silniki benzynowe, ale te Peugeota dysponują większą mocą. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10441/renault-clio-iii-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Model 207 ma niewielką przewagę w liczbie oferowanych diesli - o jeden silnik. Osiągają one również większą moc.
Najtańsze wersje pojazdów występują z silnikami benzynowymi: Peugeot 207 z jednostką 1,4 l/ 75 KM, a Clio III z 1,2 l/ 65 KM. Tańszy o 3300 zł. jest pojazd Renault, którego promocyjna cena wynosi 37 500 zł.
Do naszego porównania wybraliśmy auta napędzane silnikami wysokoprężnymi, które mają podobne osiągi - moc i moment obrotowy.
| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10441/peugeot-207-2-b.jpeg',500,332) ) |
| --- | Silnik Peugeota 207 to jednostka 1.4 HDi / 68 KM, znana choćby z modelu 206. Głowicę i blok cylindrów wykonano ze stopów lekkich. W głowicy umieszczono pojedynczy wałek rozrządu sterujący dwoma zaworami na każdy cylinder. Układ zasilania z wtryskiem bezpośrednim systemu common-rail i turbosprężarką.
Udaną konstrukcję ma również silnik Renault 1.5 dCi / 68 KM. Głowicę wykonano ze stopów lekkich, w niej umieszczono pojedynczy wałek rozrządu sterujący dwoma zaworami przy każdym cylindrze. Układ zasilania podobny jak w peugeotowskim silniku.

d2joget

Wrażenia z jazdy

Samochody marki Peugeot wyróżniają się nie tylko wzornictwem zewnętrznym nadwozia, ale również wzornictwem wnętrza. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10441/peugeot-207-3-b.jpeg',331,500) ) |
| --- | Na przykład kierowca i obok niego siedzący pasażer mogą odnosić wrażenie, że jadą samochodem znacznie większym. Tak było w modelu 206 i jest jeszcze lepiej w najnowszym 207. Kierowca siedzi wygodnie, precyzyjnie działają urządzenia sterowania, ma dobrą widoczność, a przed sobą bardzo estetycznie opracowaną deskę rozdzielczą. Podobne doznania będzie miał kierowca Clio III, mimo że deska rozdzielcza ma odmienną architekturę – bardziej uproszczoną.
| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10441/renault-clio-iii-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | W obu pojazdach dobrze, zmiennie – zależnie od prędkości jazdy – działa elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Oba samochody mają podobną zwrotność, np. średnica skrętu między krawężnikami (zależnie od wymiarów ogumienia) wynosi średnio 10,5 m.
Peugeotem 207 jedzie się wygodniej, natomiast Clio III wykazuje nieco lepszą stateczność na łukach dróg.

d2joget

ZAPRASZAMY DO GALERII CLIOZAPRASZAMY DO GALERII CLIO

Podsumowanie

Firma Peugeot ma stałych odbiorców swoich pojazdów, którzy przyzwyczaili się do wygody jazdy i eleganckiej sylwetki nadwozia. Renault, zwłaszcza pod względem wzornictwa nadwozia, ustępuje swojemu konkurentowi. Za to pasażerowie Clio III mają bardziej jasne wnętrze, robiące wrażenie przestronnego. Wybór nie będzie trudny tylko dla estetów, pozostali wezmą pod uwagę inne walory, natomiast cena pojazdów jest prawie identyczna.

Model pojazdu Peugeot 207 1.4 HDi - 68 Presence Renault Clio III 1.5 dCi - 68 KM Authentique
Przestronność wnętrza remis
Poziom hałasu remis
Hamulce remis
Dynamika +
Zużycie paliwa (średnio) remis
Wyposażenie +
Cena (nadwozie 5d) +

Wybrane dane techniczne

| Model pojazdu | Peugeot 207 1.4 HDi – 68 KM | Renault Clio III 1.5 dCi- 68 KM |
| --- | --- | --- |
| Liczba cyl./zaworów | 4/8 | |
| Pojemność skokowa(cm3 ) | 1398 | 1461 |
| Moc maksymalna (KM – obr/min)
| 68-4000 | |
| Maks. moment obr. (Nm – obr/min) | 160-2000 | 160-1700 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 166 | 162 |
| Rozpędzanie 0-100 km/h (s) | 15,1 | 15,2 |
| Długość/szer./wysokość pojazdu (mm) | 4030/1720/1472 | 3986/1707/1496 |
| Rozstaw osi (mm) | 2540 | 2575 |
| Pojemność bagażnika (dm3 ) | 270÷1195 | 288÷1038 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 50 | 55 |
| Zużycie paliwa: miasto/poza miastem (dm3 /100 km) | 5,8/3,8 | 5,3/4,3 |
| Gwarancja: mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 | 2/12 |
| Cena – nadwozie 5-drzwiowe (zł.) | 48 800 | 48 400 |

Model pojazdu Peugeot 207 1.4 HDi Presence Renault Clio III 1.5 dCi Authentique
Wspomaganie układu kierowniczego + +
Układ ABS + +
Poduszki bezpieczeństwa 4 4
Klimatyzacja - -
Elektryczne sterowanie szyb w drzwiach 2 -
Centralny zamek + +
Radio z CD - -

Autor: Zdzisław Podbielski

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj