Trwa ładowanie...

Opony zimowe niezbędne w trudnych warunkach

Opony zimowe niezbędne w trudnych warunkachŹródło: zdjęcie producenta
d3xvvwh
d3xvvwh

Polskę nawiedziła zima. W takich warunkach niezbędne są zimowe opony, których zalet już chyba nikt nie kwestionuje.

Przy budowie opon zimowych i letnich używa się różnych materiałów. Zadaniem tych pierwszych jest praca w temperaturze poniżej 7 st. C, zaś do produkcji wykorzystywane są materiały z dodatkiem większej ilości krzemionki, które nie twardnieją, gdy jest zimno. Opona letnia w podobnych warunkach pogodowych będzie twardniała i przez to jej przyczepność będzie mniejsza.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Ważnym elementem odróżniającym opony letnie od zimowych jest ich bieżnik - zimą opona musi zabezpieczyć przyczepność nie tylko na śniegu czy lodzie, ale również na śliskim, zmarzniętym asfalcie. Bieżnik "zimówki" ponacinany jest wieloma lamelkami oraz ma duże kostki.

Opony zimowe, poz komfortem podróżowania w śniegu dają gwarancję lepszej sterowalności, przyspieszenia oraz hamowania. Badania wykazują, że przystosowane do zimy ogumienie daje dwukrotnie lepszy wynik podczas hamowania niż opony letnie. Używając opon w kolejnym sezonie zwróćmy uwagę na bieżnik. Jazda na zużytym ogumieniu jest nie tylko niebezpieczna, ale może też kosztować mandat i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Najodpowiedniejszy jest bieżnik o głębokości 3-4 mm.

(fot. Materiały prasowe)
Źródło: (fot. Materiały prasowe)

Jeśli zdecydujemy się na zakup "zimówek" pamiętajmy, by zakładać je na 4 koła. Założenie tylko na przednią oś spowoduje, że podczas hamowania czy skręcenia będzie uciekał nam tył samochodu. Jeżeli założymy opony zimowe tylko na tył, przód samochodu będzie pozbawiony sterowalności. Założenie opon zimą rodzi pokusę, by przejeździć na nich cały rok. To nienajlepsze rozwiązanie - cechy, które są atutem opon zimą, latem będą słabością. Ogumienie będzie się szybciej zużywało, miękkość wpłynie negatywnie na przyspieszanie, hamowanie oraz sprawowanie w zakręcie. Dodatkowo ich budowa powoduje, że zwiększa się hałas.

Źródło: Szkoła Auto Skoda

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj