Opel Corsa OPC: piąta generacja sportowego „mieszczucha”

Obraz
Źródło zdjęć: © zdjęcie producenta

Opel przedstawił detale piątej generacji Corsy OPC. Pojazd zadebiutuje na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Genewie.

Wyczynowa Corsa wyróżnia się zarezerwowanym dla wersji OPC jaskrawoniebieskim kolorem oraz nowo zaprojektowanym przodem z dużymi wlotami powietrza. Otoczone aluminiowymi obwódkami otwory pod reflektorami nawiązują do estetyki większej „siostry” - Astry OPC. Przetłoczenie z przodu na wyraźnie zarysowanej masce optycznie podkreśla muskularność sylwetki. Styliści zastosowali dynamicznie wyprofilowane nadkola oraz specjalne nakładki na progi. Na tylnej klapie zamontowano spojler. Kolejnymi sportowymi detalami są tłumik Remus z podwójną końcówką oraz otaczający go dyfuzor.

We wnętrzu uwagę zwracają przede wszystkim wyczynowe fotele Recaro. Nie zabrakło skórzanej kierownicy, dźwigni zmiany biegów OPC, sportowych nakładek na pedały i charakterystycznego zestawu wskaźników z motywami Opel Performance Center. Opcjonalnie dostępny będzie system multimedialny IntelliLink, który ułatwi korzystanie ze smartfonów pracujących na systemach Apple iOS i Android.

Pod maską modelu znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy 1,6 OPC (207 KM, 245 Nm w przedziale 1 900 – 5 800 obr./min., wartość tę można zwiększyć o 30 Nm dzięki funkcji overboost). Wiele uwagi poświęcono szybkiemu przyrostowi momentu obrotowego oraz wydłużeniu płaskiego odcinka krzywej momentu w porównaniu z poprzednią generacją, dzięki czemu auto stało się bardziej elastyczne przy niskiej prędkości obrotowej. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni sterowanej dźwignią o krótkim skoku. Samochód rozpędza się do „setki” w 6,8 s i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, zużywając przy tym średnio 7,6 l/100 km.

Opel wraz z firmą Koni zaprojektował zawieszenie o odpowiedniej charakterystyce resorowania. Nowa technologia Frequency Selective Damping umożliwia jej dopasowanie do częstotliwości przechyłów nadwozia i pozwala na uzyskanie równowagi między twardością a komfortem jazdy. W porównaniu z „cywilnymi” Corsami wersja OPC jest zawieszona o 10 mm niżej. Systemy elektronicznego sterowania umożliwiają wybór różnych trybów pracy ESP i systemu kontroli trakcji. Auto wyposażono w opony Michelin 215/45 R 17 o wyczynowych parametrach oraz tarcze hamulcowe o średnicy 308 mm na przedniej osi.

Dla spragnionych większej dawki sportowych emocji przygotowano pakiet wyczynowy. Obejmuje on mechaniczną blokadę wielotarczowego mechanizmu różnicowego Drexler, 18-calowe koła, bardziej sportową charakterystykę zawieszenia oraz hamulce Brembo.

Źródło: Opel

ll/moto.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła