Opel Corsa OPC: piąta generacja sportowego „mieszczucha”
Opel przedstawił detale piątej generacji Corsy OPC. Pojazd zadebiutuje na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Genewie.
Wyczynowa Corsa wyróżnia się zarezerwowanym dla wersji OPC jaskrawoniebieskim kolorem oraz nowo zaprojektowanym przodem z dużymi wlotami powietrza. Otoczone aluminiowymi obwódkami otwory pod reflektorami nawiązują do estetyki większej „siostry” - Astry OPC. Przetłoczenie z przodu na wyraźnie zarysowanej masce optycznie podkreśla muskularność sylwetki. Styliści zastosowali dynamicznie wyprofilowane nadkola oraz specjalne nakładki na progi. Na tylnej klapie zamontowano spojler. Kolejnymi sportowymi detalami są tłumik Remus z podwójną końcówką oraz otaczający go dyfuzor.
We wnętrzu uwagę zwracają przede wszystkim wyczynowe fotele Recaro. Nie zabrakło skórzanej kierownicy, dźwigni zmiany biegów OPC, sportowych nakładek na pedały i charakterystycznego zestawu wskaźników z motywami Opel Performance Center. Opcjonalnie dostępny będzie system multimedialny IntelliLink, który ułatwi korzystanie ze smartfonów pracujących na systemach Apple iOS i Android.
Pod maską modelu znajduje się turbodoładowany silnik benzynowy 1,6 OPC (207 KM, 245 Nm w przedziale 1 900 – 5 800 obr./min., wartość tę można zwiększyć o 30 Nm dzięki funkcji overboost). Wiele uwagi poświęcono szybkiemu przyrostowi momentu obrotowego oraz wydłużeniu płaskiego odcinka krzywej momentu w porównaniu z poprzednią generacją, dzięki czemu auto stało się bardziej elastyczne przy niskiej prędkości obrotowej. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej przekładni sterowanej dźwignią o krótkim skoku. Samochód rozpędza się do „setki” w 6,8 s i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h, zużywając przy tym średnio 7,6 l/100 km.
Opel wraz z firmą Koni zaprojektował zawieszenie o odpowiedniej charakterystyce resorowania. Nowa technologia Frequency Selective Damping umożliwia jej dopasowanie do częstotliwości przechyłów nadwozia i pozwala na uzyskanie równowagi między twardością a komfortem jazdy. W porównaniu z „cywilnymi” Corsami wersja OPC jest zawieszona o 10 mm niżej. Systemy elektronicznego sterowania umożliwiają wybór różnych trybów pracy ESP i systemu kontroli trakcji. Auto wyposażono w opony Michelin 215/45 R 17 o wyczynowych parametrach oraz tarcze hamulcowe o średnicy 308 mm na przedniej osi.
Dla spragnionych większej dawki sportowych emocji przygotowano pakiet wyczynowy. Obejmuje on mechaniczną blokadę wielotarczowego mechanizmu różnicowego Drexler, 18-calowe koła, bardziej sportową charakterystykę zawieszenia oraz hamulce Brembo.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl