| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9797/avensis-2006-01.jpeg',550,412) ) |
| --- | Toyota wprowadza na rynek Avensis po face-liftingu. Nieznacznym, kosmetycznym zmianom towarzyszy wprowadzenie nowej wersji bardzo popularnego silnika wysokoprężnego 2.0 D-4D, który teraz osiąga moc maksymalną 124 KM.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9797/avensis-2006-02.jpeg',550,401) ) |
| --- | Po wycofaniu z europejskiego rynku Camry, to właśnie Avensis jest flagowym modelem Toyoty na Starym Kontynencie. Nie dziwi więc, że producent dokłada starań, by auto prezentowało się okazale i mogło imponować osiągami. Wprawdzie najlepszymi osiągami może poszczycić się 177-konna wersja, 2.2 D-4D (w której nie wprowadza się żadnych zmian), ale że częściej sprzedawany jest dwulitrowy diesel, to jego wzmocnienie ma dla większości nabywców duże znaczenie. Teraz jednostka 2.0 D4D odznacza się mocą 124 KM i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm. Pozwala to rozpędzać Avensis od 0 do 100 km/h w czasie 10,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna sięga 200 km/h. Producent zapewnia, że przeprojektowano nieco zawieszenie, dzięki czemu Avensis ma się łatwiej i wygodniej prowadzić, powodując przy tym mniej szumu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9797/avensis-2006-03.jpeg',550,390) ) |
| --- | Producent zdradza, że zadanie, jakie postawiono stylistom było takie, by Toyota Avensis wyglądała dynamiczniej. Nie przesądzając o skuteczności poczynionych zabiegów stwierdzić można, że cechuje je właściwa Azjatom powściągliwość. Zmieniono nieznacznie kształt osłony chłodnicy i przednich reflektorów, oraz obudowy reflektorów tylnych.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy nowa wersja Toyoty Avensis trafi do polskich salonów, ani czy jej wprowadzeniu towarzyszyć będzie zmiana cen.