Trwa ładowanie...

Od września 2017 nowe testy emisji spalin dla pojazdów z silnikami Diesla

Od września 2017 nowe testy emisji spalin dla pojazdów z silnikami DieslaŹródło: zdjęcie producenta
d9fi17l
d9fi17l

Kraje UE uzgodniły wstępnie, że od 1 września 2017 r. pomiary emisji spalin przez samochody z silnikiem Diesla przeprowadzane będą w warunkach drogowych, a nie tylko w laboratoriach. Limity emisji będą o połowę wyższe niż dla pomiarów laboratoryjnych.

Jak poinformowała Komisja Europejska, wstępne decyzje zapadły w komitecie technicznym, w którym zasiadają eksperci krajów unijnych. Nowe testy mają odzwierciedlać rzeczywiste poziomy emisji spalin przez samochody z napędem dieslowskim, czego - według KE - nie zapewniały pomiary przeprowadzane w laboratoriach. Nie bez znaczenia dla podjętej decyzji był ujawniony niedawno skandal z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagena, w których instalowano specjalne oprogramowanie zmniejszające emisje w trakcie testów.

* ILE WART JEST TWÓJ SAMOCHÓD? MOŻESZ SIĘ ŁATWO PRZEKONAĆ *
- UE jest pierwszym i jedynym regionem na świecie, który wprowadza takie pewne metody pomiarów. I to nie koniec - oświadczyła komisarz UE ds. rynku wewnętrznego Elżbieta Bieńkowska. Zapowiedziała także rewizję unijnych przepisów w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych. Nowe zasady pomiarów emisji spalin wprowadzane będą w dwóch etapach, w których producenci samochodów będą musieli zmniejszać różnicę pomiędzy wynikami pomiarów laboratoryjnych a wynikami pomiarów w rzeczywistych warunkach drogowych. Od września 2017 r. w przypadku nowych modeli samochodów wartość pomiarów emisji spalin dokonywanych w warunkach drogowych będzie mogła być maksymalnie o 110 procent wyższa niż wartość testu w laboratorium. Do stycznia 2020 r. różnica ta będzie musiała zostać zmniejszona do 50 proc.

Ten harmonogram dotyczy nowych modeli. Na dostosowanie nowych samochodów ze starszych modeli producenci będą mieć więcej czasu: do września 2019 r. w pierwszym etapie oraz do stycznia 2021 w drugim etapie. Według KE obecnie różnica między wynikami pomiarów wynosi około 400 proc.

Uzgodnienia krajów UE skrytykowały organizacje ekologiczne, których zdaniem limity są zbyt wysokie. Według Greenpeace obecne unijne limity emisji spalin przez samochody Diesla to 80 miligramów tlenku azotu na kilometr, a środowe uzgodnienia oznaczają, że do września 2019 r. samochody te będą mogły emitować ponad dwa razy więcej, bo 168 mg/km tlenku azotu, a od 2020 r. - 120 mg. - Europejskie rządy nagradzają oszustów. Czy przebywały na innej planecie przez ostatnie kilka tygodni? Afera spalinowa pokazała, że ceną za uleganie presji przemysłu motoryzacyjnego jest zdrowie ludzi i zniszczenie środowiska. Zagraża to także konkurencyjności Europy - ocenił Jirzi Jerzabek z Greenpeace.

d9fi17l

ll/moto.wp.pl

d9fi17l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d9fi17l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj