Nowy Volkswagen Caddy debiutuje w Poznaniu

W Poznaniu miał miejsce debiut nowego Volkswagena Caddy. Ponieważ pojazd będzie produkowane wyłącznie w poznańskiej fabryce VW, koncern po raz pierwszy zorganizował światową premierę swojego nowego modelu w Polsce. Podczas premiery pokazane zostały cztery z wersji, w jakich sprzedawany będzie nowy VW Caddy. Auta powstały w poznańskim zakładzie i są częścią przedseryjnej produkcji.

Na prezentacji w Poznaniu obecny był wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, który zwrócił uwagę, że zaangażowanie VW jest potwierdzeniem jakości polskiej gospodarki.

- Cieszę się, bo to druga światowa premiera samochodu w przestrzeni polskiej motoryzacji i demokratycznego państwa od 25 lat. Pierwszy był Opel Cascada, a dzisiaj mamy nowego Caddy - powiedział Piechociński.

W Poznaniu znajduje się jedyna na świecie fabryka produkująca VW Caddy - wpłynęło to na decyzję o organizacji premiery w Polsce. W 2014 roku zakład zlokalizowany w dzielnicy Antoninek opuściło ponad 148 tys. Caddy trzeciej generacji, z czego 145,2 tys. wyprodukowano na eksport. VW Poznań zatrudnia 6,8 tys. osób.

Poprzednie Caddy w ciągu 11 lat znalazło na świecie 1,5 mln nabywców i został uhonorowany wieloma nagrodami. W nowej wersji styliści zdecydowali się na ostrzejsze kształty. Caddy posiada nowo zaprojektowany przód nadwozia oraz charakterystyczną tylną część, nie zabrakło m.in. nowych reflektorów i lamp tylnych. We wnętrzu znajdziemy dekoracyjne panele, w które wkomponowano otwory nawiewu powietrza. Kierowca i pasażerowie będę mieli do dyspozycji system informacyjno-rozrywkowy.

Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro6. Wśród czterech jednostek TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowy motor o pojemności 2,0 l i mocy od 75 do 150 KM. Najbardziej ekonomicznym turbodieslem będzie odmiana BlueMotion, zużywająca poniżej 4 l/100 km. W ofercie znajdzie się też napędzany gazem ziemnym silnik 1,4-I-TGI (4,1 kg gazu ziemnego/100 km) oraz trzy „benzyniaki” - czterocylindrowe 1,2 TSI (84 KM) i 1,4 TSI (125 KM) oraz trzycylindrowy 1,0 TSI (102 KM).

O bezpieczeństwo, wspomaganie pracy kierowcy i komfort zadbają liczne systemy elektroniczne. Wśród nich znajdują się układ monitorowania otoczenia Front Assist z systemem awaryjnego hamowania w mieście, boczne poduszki powietrzne, poduszki kurtynowe czy opcjonalnie system pomiaru odległości od poprzedzającego pojazdu, asystenta parkowania z kamerą tylną, funkcja rozpoznawania zmęczenia, ogrzewanie przedniej szyby oraz światła drogowe Light Assist.

Obraz
© (fot. mat. prasowy)

Podstawowe ceny nowego Caddy w Niemczech wyniosą 14 785 euro (netto, wersja dostawcza) oraz 18 242,70 euro (brutto, wersja Conceptline zastępująca dotychczasową odmianę Startline). Podane kwoty dotyczą Caddy z silnikiem TSI (84 KM). W Polsce cenniki zostaną opublikowane w kwietniu, wtedy też dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale 2015 r. model trafi do polskich salonów. (źródło: VW, PAP)

ll/sj/sj

Wybrane dla Ciebie

Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025