Nowy silnik Opla: nowoczesny i czystszy

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

W zakładach Opla w Kaiserslautern uruchomiono produkcję nowego silnika. Ultranowoczesna jednostka wysokoprężna spełnia rygorystyczną normę emisji Euro 6.

Zaawansowany technicznie diesel o mocy 170 KM i momencie obrotowym 400 Nm będzie montowany w Oplach Insignia i Zafira Tourer. Atutami nowego silnika 2.0 CDTI są nie tylko wspomniane osiągi, lecz także znacznie ograniczone zużycie paliwa i obniżona emisja spalin. Zmniejszono natężenie hałasu i wibracji, uzyskując kulturę pracy jednostki na poziomie nieznanym wcześniej w tym segmencie. Nowy diesel jest o 5 decybeli cichszy na biegu jałowym od swojego poprzednika.

Silnik 2.0 CDTI spełnia zatem wszystkie istotne wymagania stawiane nowoczesnym jednostkom napędowym i zwiększy atrakcyjność modeli Opla z silnikami wysokoprężnymi. Daje on początek nowej generacji dużych silników wysokoprężnych, która będzie rozwijana przez inżynierów z Turynu i Rüsselsheim, współpracujących z zespołem z Ameryki Północnej.

„Zakłady w Kaiserslautern wnoszą cenny wkład w ofensywę firmy Opel w dziedzinie zespołów napędowych jako producent najmłodszego przedstawiciela dwulitrowych diesli. Jesteśmy dumni, że to nasza fabryka będzie produkować ten zaawansowany silnik. Doświadczony zespół wywiąże się z powierzonego mu zadania i jak zwykle będzie dostarczał produkty najwyższej jakości” — zapewnił Peter Winternheimer pełniący obowiązki dyrektora zakładów firmy Opel w Kaiserslautern.

Zakłady w Kaiserslautern, znane z dużego doświadczenia w dziedzinie jednostek napędowych, a także nadwozi i elementów podwozia, mają długą tradycję budowy silników. Od 1980 r. wyprodukowano w nich ponad 9 milionów jednostek napędowych. Silniki Diesla powstają tam od 1982 r. W 1996 r. zbudowano nową fabrykę silników wysokoprężnych i zwiększono ich produkcję.

Niedawno firma Opel zapowiedziała kolejne inwestycje w nową rodzinę silników i skrzyń biegów, które będą produkowane w Kaiserslautern i innych zakładach.

Źródło: GM

Źródło artykułu: WP Moto
Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła