W zakładach Opla w Kaiserslautern uruchomiono produkcję nowego silnika. Ultranowoczesna jednostka wysokoprężna spełnia rygorystyczną normę emisji Euro 6.
Zaawansowany technicznie diesel o mocy 170 KM i momencie obrotowym 400 Nm będzie montowany w Oplach Insignia i Zafira Tourer. Atutami nowego silnika 2.0 CDTI są nie tylko wspomniane osiągi, lecz także znacznie ograniczone zużycie paliwa i obniżona emisja spalin. Zmniejszono natężenie hałasu i wibracji, uzyskując kulturę pracy jednostki na poziomie nieznanym wcześniej w tym segmencie. Nowy diesel jest o 5 decybeli cichszy na biegu jałowym od swojego poprzednika.
Silnik 2.0 CDTI spełnia zatem wszystkie istotne wymagania stawiane nowoczesnym jednostkom napędowym i zwiększy atrakcyjność modeli Opla z silnikami wysokoprężnymi. Daje on początek nowej generacji dużych silników wysokoprężnych, która będzie rozwijana przez inżynierów z Turynu i Rüsselsheim, współpracujących z zespołem z Ameryki Północnej.
„Zakłady w Kaiserslautern wnoszą cenny wkład w ofensywę firmy Opel w dziedzinie zespołów napędowych jako producent najmłodszego przedstawiciela dwulitrowych diesli. Jesteśmy dumni, że to nasza fabryka będzie produkować ten zaawansowany silnik. Doświadczony zespół wywiąże się z powierzonego mu zadania i jak zwykle będzie dostarczał produkty najwyższej jakości” — zapewnił Peter Winternheimer pełniący obowiązki dyrektora zakładów firmy Opel w Kaiserslautern.
Zakłady w Kaiserslautern, znane z dużego doświadczenia w dziedzinie jednostek napędowych, a także nadwozi i elementów podwozia, mają długą tradycję budowy silników. Od 1980 r. wyprodukowano w nich ponad 9 milionów jednostek napędowych. Silniki Diesla powstają tam od 1982 r. W 1996 r. zbudowano nową fabrykę silników wysokoprężnych i zwiększono ich produkcję.
Niedawno firma Opel zapowiedziała kolejne inwestycje w nową rodzinę silników i skrzyń biegów, które będą produkowane w Kaiserslautern i innych zakładach.
Źródło: GM