OPEL Insignia I
Lata produkcji | 2008 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; hatchback |
Silniki | 1.6 Turbo ECOTEC (115KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2737 |
Długość (mm) | 4830-4908 |
Szerokość (mm) | 1856 |
Wysokość (mm) | 1498 |
Marki | |
Model |
Opel Insignia, to samochód osobowy zaliczany do segmentu D, czyli klasy średniej. W gamie Opla zastąpił swoich poprzedników, to jest modele Vectra oraz Signum. Zadebiutował w 2008 roku. Wygląd Insignii wyznacza całkowicie nową drogę stylistyczną marki Opel. Zamiast ostrych, kanciastych linii, projektanci zaproponowali bardzo opływową linię z przetłoczniami oraz charakterystycznymi reflektorami. Jego zapowiedzią był koncept GTC zaprezentowany w 2007 roku. Technologicznie model bazuje na rozwiązaniach platformy podłogowej o nazwie GM Epsilon II. Dzięki temu znacznie powiększyły się rozmiary auta, gdyż jest aż o 22 cm dłuższy od ostatniej Vectry. Występuje w trzech wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi nazwane Sports Tourer. Pod maską znajdują się silniki o pojemnościach od 1.4 litra do topowego 2.8 litra o mocy 325 KM w wersji Insignia OPC. Może być wyposażony w napęd na wszystkie koła Adaptive 4x4. Na niektórych rynkach model ten występuje pod innymi nazwami,
jako: Vauxhall Insignia czy Buick LaCrosse. Na rynku konkuruje przede wszystkim z modelami: Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Renault Laguna, Mazda 6, Skoda Superb, Toyota Avensis czy Citroen C5.