Jaki samochód wybierze klient chcący jeździć autem luksusowym? Audi, Mercedesa, a może...Hondę?
Legend to flagowy pojazd Hondy na rynkach europejskich. Auto nie cieszyło się ostatnio zbytnim powodzeniem, co wynikało to m.in. z jego dość mało atrakcyjnego wyglądu, nie poddawanego większym zmianom od 1998 r. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10106/honda-legend-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Teraz sytuacja ma ulec zmianie, a to za sprawą nowej generacji modelu. Będzie on rywalizował m.in. z Audi A6, Mercedesem-Benzem klasy E czy Chryslerem 300C.
Nowy Legend jest o 2 cm wyższy i 2,5 cm szerszy od poprzednika, ale o prawie 4 cm krótszy. Mimo to wzrosła (o 3 cm) długość przedziału pasażerskiego, co zapewnia osobom podróżującym autem więcej miejsca. W celu redukcji masy pojazdu pokrywę silnika i bagażnika, przednie błotniki, przednie i tylne ramy pomocnicze oraz wahacze i belki w zderzakach wykonano z aluminium.
Zapewnieniu bezpieczeństwa pieszych w trakcie wypadku służy system unoszący pokrywę silnika. Podczas zderzenia czujnik dotykowy umieszczony w przednim zderzaku aktywuje pirotechniczny siłownik, który unosi tylną krawędź maski o 15 cm tworząc swoistą poduszkę powietrzną. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10106/honda-legend-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Czujniki w kołach dbają o to, aby do aktywacji urządzenia nie doszło przy zderzeniach przy małej prędkości, np. przy lekkich otarciach na parkingu.
Zawieszenie przednie i tylne nowej Hondy Legend jest wielowahaczowe, co pozwolić ma na precyzyjne prowadzenie i odpowiednie tłumienie nierówności nawierzchni.
W samochodzie standardowo montowany jest system indywidualnej kontroli wszystkich kół napędowych (SH-AWD). Zwiększa on prędkość rotacyjną tylnego zewnętrznego koła podczas szybkiego wchodzenia w zakręt, przyczyniając się do łatwiejszego skręcania. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10106/honda-legend-3-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Podczas jazdy po prostej i przy łagodnym wchodzeniu w zakręty 70 proc. momentu obrotowego przekazywane jest na przednie koła. Dynamiczne przyspieszanie i gwałtowne wchodzenie w zakręty skutkuje przekazaniem do 70 proc. momentu obrotowego na tylną oś.
ZAPRASZAMY DO GALERII
Na naszym rynku Legend oferowany jest z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6. Jednostka napędowa z czterema zaworami na cylinder i systemem zmiennych faz rozrządu rozwija moc 295 KM. Silnik współpracuje standardowo z 5-stopniową przekładnią automatyczną pozwalającą na manualną zmianę przełożeń za pośrednictwem dźwigni umieszczonej w konsoli centralnej lub manetek przy kierownicy.
Typ silnika | benzynowy |
---|---|
Pojemność skokowa (cm3) | 3471 |
Moc (KM) przy obr./min | 295/6200 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 351/5000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,3 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 250 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 8,9/17,0 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 500 x 185 x 145 |
Pojemność bagażnika (l) | 452 |
Cena brutto (zł) | 230 000 |
Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczna klimatyzacja, alarm, centralny zamek, radioodtwarzacz CD z MP3.
Autor: Maciej Pobocha