Nowy Legend już w Polsce

Obraz

Jaki samochód wybierze klient chcący jeździć autem luksusowym? Audi, Mercedesa, a może...Hondę?

Legend to flagowy pojazd Hondy na rynkach europejskich. Auto nie cieszyło się ostatnio zbytnim powodzeniem, co wynikało to m.in. z jego dość mało atrakcyjnego wyglądu, nie poddawanego większym zmianom od 1998 r. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10106/honda-legend-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Teraz sytuacja ma ulec zmianie, a to za sprawą nowej generacji modelu. Będzie on rywalizował m.in. z Audi A6, Mercedesem-Benzem klasy E czy Chryslerem 300C.

Nowy Legend jest o 2 cm wyższy i 2,5 cm szerszy od poprzednika, ale o prawie 4 cm krótszy. Mimo to wzrosła (o 3 cm) długość przedziału pasażerskiego, co zapewnia osobom podróżującym autem więcej miejsca. W celu redukcji masy pojazdu pokrywę silnika i bagażnika, przednie błotniki, przednie i tylne ramy pomocnicze oraz wahacze i belki w zderzakach wykonano z aluminium.

Zapewnieniu bezpieczeństwa pieszych w trakcie wypadku służy system unoszący pokrywę silnika. Podczas zderzenia czujnik dotykowy umieszczony w przednim zderzaku aktywuje pirotechniczny siłownik, który unosi tylną krawędź maski o 15 cm tworząc swoistą poduszkę powietrzną. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10106/honda-legend-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Czujniki w kołach dbają o to, aby do aktywacji urządzenia nie doszło przy zderzeniach przy małej prędkości, np. przy lekkich otarciach na parkingu.

Zawieszenie przednie i tylne nowej Hondy Legend jest wielowahaczowe, co pozwolić ma na precyzyjne prowadzenie i odpowiednie tłumienie nierówności nawierzchni.
W samochodzie standardowo montowany jest system indywidualnej kontroli wszystkich kół napędowych (SH-AWD). Zwiększa on prędkość rotacyjną tylnego zewnętrznego koła podczas szybkiego wchodzenia w zakręt, przyczyniając się do łatwiejszego skręcania. | [

Obraz

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/10106/honda-legend-3-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Podczas jazdy po prostej i przy łagodnym wchodzeniu w zakręty 70 proc. momentu obrotowego przekazywane jest na przednie koła. Dynamiczne przyspieszanie i gwałtowne wchodzenie w zakręty skutkuje przekazaniem do 70 proc. momentu obrotowego na tylną oś.

ZAPRASZAMY DO GALERII

Na naszym rynku Legend oferowany jest z 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6. Jednostka napędowa z czterema zaworami na cylinder i systemem zmiennych faz rozrządu rozwija moc 295 KM. Silnik współpracuje standardowo z 5-stopniową przekładnią automatyczną pozwalającą na manualną zmianę przełożeń za pośrednictwem dźwigni umieszczonej w konsoli centralnej lub manetek przy kierownicy.

Wybrane dane techniczne:

Typ silnika benzynowy
Pojemność skokowa (cm3) 3471
Moc (KM) przy obr./min 295/6200
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min 351/5000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,3
Prędkość maksymalna (km/h) 250
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) 8,9/17,0
Długość x szerokość x wysokość (cm) 500 x 185 x 145
Pojemność bagażnika (l) 452
Cena brutto (zł) 230 000

Wybrane wyposażenie standardowe:

przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, automatyczna klimatyzacja, alarm, centralny zamek, radioodtwarzacz CD z MP3.

Autor: Maciej Pobocha

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę